AMajor Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hva har egentlig DOS å gjøre med Windows? og når QBasic kjører under DOS hvorfor står disse i parenteser i denne tråden? ikke for å være pirkette, men jeg har drevet med programmering i veldig mange år, brukt både DOS, Windows og Linux. Og når Windows og DOS blandes sammen så blir jeg litt satt ut spesielt hvis man blander disse to inn under en og samme tråd. Ihvertfall hvis man mener DOS som i Operativsystemet DOS som da forsvant etter år 2000 så bør man endre navnene eller fjerne parentesene. Hvis man da vil endre navnet så er det mer korrekt å kalle det for Shell, eller NT Virtual DOS Machine (NTVDM) som ikke har noe med selve operativsystemet DOS å gjøre. Det heter også CLI (Command Line Interface) som har en prompt for NTVDM. Sitat fra wikipedia: "In reality, cmd.exe is a Windows program that acts as a DOS-like command line interpreter.". Det er derfor ikke det samme som DOS. Noen innvendinger? ;P Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Jeg har vært forumbruker i veldig mange år, brukt både Battlefield, Catchgamer og Diskusjon. Og når tråd og forum blandes sammen så blir jeg litt satt ut spesielt hvis man blander disse to inn under en og samme tråd. Beklager off topic Endret 26. februar 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
AMajor Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg har vært forumbruker i veldig mange år, brukt både Battlefield, Catchgamer og Diskusjon. Og når tråd og forum blandes sammen så blir jeg litt satt ut spesielt hvis man blander disse to inn under en og samme tråd. Beklager off topic hehe. okei, jeg gjorde en brøler der, men okei. jeg ser på diskusjon.no som et gigantisk forum og resten tråder, men tydeligvis er det flere underforumer. topicen er allikevel missvisende. det gjør meg ikke så veldig hypp på å være aktiv, bortsett fra innlegg som dette Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Forum Underforum Eventuelle ekstra-Subforum Tråder Lenke til kommentar
AMajor Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 ja. iallfall ville jeg ha hatt to sub-forumer, istedenfor en. noe slik: * Windows-programmering (Win32 API, MFC, C#, Visual Basic) * DOS-programmering (Batch, QBasic, Pascal, C) som ett eksempel. Det gir et lite hint på hva jeg mente med blanding av Windows og det eldgamle operativsystemet DOS. Kongen over detaljer har alltid rett!! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Denne kategoristrukturen har blitt utformet av brukere, moderatorer, kategoriansvarlig Skagen og innholdsansvarlig Dotten. Blant annet i denne tråden. Jeg flytter denne tråden til riktig kategori (/forum ) så kan diskusjonen tas videre der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå