Gå til innhold

God of War 3 ute nå, diskuter!

archongamer

Anbefalte innlegg

For min del har jeg sittet høy på pæra over hvor enkelt alt gikk på Titan helt fram til denne trehodede hunden og Satyr. Der har jeg sittet noen timer og forsøkt nå og trur jeg har funnet beste måten å ta den på, nå gjenstår bare gjennomføringen.

Var sen med å skaffe spillet, men damn dette er episke greier :D

Fase 1: Spark hunder i retur, slå noen slag med cestusen

Fase 2: Egentlig det samme, men miks inn litt boots, L1+X mot satyren for å få han opp i lufta å banke han litt iblant(men ikke drep ham, da spawner det en ny tror jeg). Fokuser mest mulig på hunden.

Fase 3: Samme som 2, men har du magi og rage så spam det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hund/satyr-fighten for min del

jeg hadde full mana og rage på hunden og da var det egentlig grei skuring.. hopp og dans og bruk buen helt til første satyren spawner.. tror jeg brukte litt mana da for å komme til siste stage kjapt -> begge satyrene spawner, slakt alt med rage of sparta eller hva det heter, fokuser på satyrene først siden hunden er kjempelett å ta når han er alene.

Det eneste jeg gjorde i starten var å sparke hunder og bruke buen, når det sitter så mister du ikke HP hele fighten.. feigt men pytt pytt :)

For min del blir jeg svært overrasket over at så mange (her og ellers) syns Cerberus\Satyr kampen er den vanskligste i spillet. Klarte den på første forsøk. Jeg har en veldig offansiv spillestil og er lite glad i å bruke fleecen. Sparket småhundene i retur og kjørte tunge komboer med Blades of Exile hovedsaklig. Når Cerberusen var i siste fasen, spammet jeg Army of Sparta, og kjørte deretter fler tunge komboer på Satyrene. Funket fett. Syns det er helt logisk å ta Cerberusen først, da den gjør minst like mye skade som Satyrene, men er mye lettere å drepe.

Siste rommet i Labyrinten derimot var vansklig. Det krevde litt mer defansiv tankegang iogmed det er noen flere fiender å holde styr på. Måtte legge om spillestilen litt, og det tok noe tid, og nettop derfor orker jeg ikke prøve på Chaos. Vet av tidligere erfaring at det blir mye bruk av L1 og rolling.

Ellers, KANON spill! Selvom jeg føler at det manglet noe liksom.. mulig det det kommer av at jeg gledet meg så mye til dette spillet, og når Elkjøp ikke klarte å levere til tiden, så kom den "nå kan det være det samme" følelsen.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er en xbox man måtte jeg spille God of War 3. SÅ etter litt forhandlinger fikk jeg lånt ps3 til en kompis så jeg fikk spilt spillet. Og jeg syntes det var fantastisk, sinnsyke komboer og kul historie. Noe av det kuleste jeg har spilt noensinne. Nesten verdt en ps3 alene.

Lenke til kommentar

Greit, jeg innrømmer gjerne at jeg er en kloms, men hvordan i all verden klarer man krukkeknusechallengen? Jeg er ikke i nærheten en gang. Finnes det en bra teknikk?

easypeasy, jeg begynner med 1stk L1 + trekant, denne gir 2-3 angrep du kan styre hvor du vil.. deretter går jeg til høyre og slår ETT og ETT slag på krukkene med firkant.. bare gå rolig og fint rundt ringen og gjør dette.. tar et par forsøk før du finner mest effektive plasseringen når du trykker, men finner fort ut av det.

Jeg begynte med å prøve på fancy comboer osv, men som de sier, det enkle er ofte det beste.. enkeltslag med firkant altså :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Noen som har noen gode råd til fighten mot Zeus?

Har kommet forbi den 2D fighten med han, men trenger litt hjelp når man er inne i Gaia.

Når Zeus trekker seg tilbake og "ladder" for å angripe hjertet, slå hjertet og ikke Zeus.

du får mer liv av å slå hjertet, så jo oftere du er borte å slår det, jo mer liv har du til rådighet,synes faktisk den delen var den letteste av de gangene man tar zevs

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen med Zeus, fikk endelig satt meg ned igjen i dag, og da var den unnagjort på 2 forsøk :)

Har også tatt alle challenges bortsett fra Dont get stoned, som var rimelig vanskelig i forhold til de andre challengene synes jeg.

Noen som har noen gode råd til hvordan man kommer forbi 6-7 gangen, da overlever jeg bare sekunder hver gang :(

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen med Zeus, fikk endelig satt meg ned igjen i dag, og da var den unnagjort på 2 forsøk :)

Har også tatt alle challenges bortsett fra Dont get stoned, som var rimelig vanskelig i forhold til de andre challengene synes jeg.

Noen som har noen gode råd til hvordan man kommer forbi 6-7 gangen, da overlever jeg bare sekunder hver gang :(

Faktisk syntes jeg ikke den var veldig vanskelig. Fant ut at om jeg trykket ned L1, for deretter og ikke fullføre refleksjonsmovet, så vil Kratos bli til stein myefortere enn om du lar ham bli til stein på den vanlige måten. Dvs. at fiendene får mindre tid til å slå løs på deg. Du må rett og slett trykke feil knapp som kommer opp på skjermen.

Anbefaler deg å reflektere strålen slik at du kan ta ut de største og raskeste fiendene i de 7-8 første rundene. De to siste rundene var ren bingo for min del. Er veldig mange finender på en gang, og jeg klarte ikke å bruke noen taktikk på den delen. Da var jeg mest mulig fukusert på å bli stienet. Hvis du har klart å ta ut Satyrene tidlig i spillet vil det ikke være mange raske finender igjen i slutten, og sjansen for å klare challengen øker.

Lenke til kommentar

alle fiender respawner jo litt etter du har drept dem da.. dreper du en satyr spawner det en ny etter kort tid.

Men som Steen sier, reflekter strålen og "fail" refleksjonen, da blir du stein umiddelbart.. gjør det 7-8 ganger og det begynner å bli jævli folksomt, dette løser du ved å faktisk gjennomføre refleksjonen, dette gjør alt rundt deg til stein, alle som flyr detter ned og knuser, satyrene/ogres knuser du selv.

Da er du plutselig nesten alene igjen, skynd deg og bli stein igjen et par ganger og vips du har klart den på no-time :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Får man trophy for å ta spillet på Chaos?

Ikke noe trophy for å klare Chaos nei. Er vel derfor så godt som ingen gjør det. Syns personlig at GoW3 var for enkelt å få platinum på, skulle ha krevd å runde på Chaos. Jeg gjorde det fordi jeg likte spillet og ville virkelig pine meg selv litt. Runder dere på Chaos får dere ihvertfall litt respekt fra meg, for enkelt var det ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...