Gå til innhold

PS3, Xbox 360 eller vente?

Gavekort

Anbefalte innlegg

Hallo folkens! Skal kaste meg på konsollbølgen og trenger tips fra dere konsoll-slaver med erfaringer.

Jeg ber ikke om en konsoll-krig, men jeg ønsker en konsoll som vil vare lenge. Jeg sikter veldig mot Playstation 3, men nå har ikke jeg så mye peiling på kommende konsoller og hvor mye tap det vil være i den investeringen.

Blir det PS3 så blir det garantert en Slim, siden jeg ikke har inntekt eller har en rik onkel i Bærum.

Playstation, Xbox eller vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du ber om konsol krig når du lager emner som denne.

Enaste du trenger å gjøre er å se på de forskjellige "exclusive" spillene PS3 og 360 tilbyr, så bestem deg etter hvilkne trekker deg mer.

De begge gjør jobben.

Fordelen med PS3 er vel det er gratis å spille online. Mens fordelen med 360 er pga du må betale så resulterer dette i et bedre online opplevelse og tjenester

Men nå har Sony sakt de skal forbedre serverene sine snart....

Lenke til kommentar

Beklager at jeg legger opp til krig, men jeg har ingen bedre måte å putte opp til dette. Jeg bryr meg ikke om å spille med vennene mine, liker ikke Halo uansett. :)

Det jeg prøver å få frem er at jeg føler grafikk-løsningen til Xbox 360 begynner å dra litt på årene og lurer på om PS3 vil holde seg lenger før den blir faset ut. Ikke tolk det slik at 360 er en dårligere konsoll. Men hvilke av dem er virkelig mest fremtidsdyktige?

Jeg har fint lite peiling, så informer meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Ville sakt "fremtidsdyktige" at PS3 holder bedre. Særlig siden du får da Blu-ray spiller, noe som også resulterer i at du slepper å ha spill som går over flere DVDer.

Grafikk messig også så vil PS3 bli bedre når utvikklere begynner å kjenne til systemet bedre. 360 står fast nå.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har selv Xbox 360 og er godt fornøyd. den måtte sendes til rep i tyskland etter 2 års bruk pga systemfeil.

xbox og ps3 er ganske jevne, men det er enkelte ting som gjør ps3 til en bedre konsoll:

- gratis online

- kontroller som er oppladbare, xbox-kontrollen sluuuker batteri..

- bedre hovedmenyer

- trådløs internettkobling (xbox trenger ledning fra modumet, er slitsomt med en 20m lang ledning gjennom hele huset..)

- Bluray

- bråker langt mindre

Edit: det går selvfølgelig ann å kjøpe lader til xbox-kontrollene og trådløs internett, men dette koster en del hundrelapper

Endret av poiuy
Lenke til kommentar

PS3 kan nok kanskje få bedre grafikk enn xbox360, men bare dersom noen faktisk utnytter den. Xboxen har nok langt flere eksklusive spill enn PS3, og siden multiplattformspill må støttes av både xbox og PS3 (og muligens PC) vil de ikke kunne utnytte noen av konsollene fullt ut. Med andre ord vil eksklusive spill til PS3 kanskje se bedre ut enn eksklusive spill til xbox, men det er snakk om et lite antall. Dessuten er grafikk bare tull om gameplay suger balle.

Jeg hadde PS1 og PS2 og var svært fornøyd med dem, og vurderte sterkt å kjøpe PS3. Problemet er at den var altfor dyr og kom lenge etter xboksen, så da ble det xboks i stedet. Den første fikk RRD to ganger og sluttet å lese plater når den endelig var reparert, så den ble kastet. Rundt ett år senere kjøpte jeg en ny xboks, og har aldri angret et sekund. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Ps3. Har erfaring med både 360 & Ps3, og digger egentlig begge to. Grunnen til at jeg mener at Ps3'n er bedre er rett & slett fordi grafikken er bedre (har blu-ray spiller også) og sannsynligvis holder den mye lenger enn en 360'n etter min erfaring :) Men dersom du liker exclusivene til 360 bedre enn Ps3, bør du gå for 360 ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker ps3 best. Og noen av grunnene er:

stillegående

trådløst nettverk

blu-ray

oppladbare kontroller

gratis online

bytte ut harddisk med hvilken som helst 2.5" sata

masse extrautsryr fra andre utviklere

Vidzone er heller ikke så værst :D

spill som: Uncharted 1-2, MAG, Gran T, GOW, Killzone2,

Resistance serien. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde nettopp tenkt å lage en slik tråd, så derfor spør jeg her. Jeg har en ekstern harddisk som har USB-tilkobling, er det mulig å fylle den med filmer, for så stappe den inn i en av usb-portene på xboxen for så å titte på filmene?

Ja, men kommer an på filtypen, det er vel nesten bare Divx som funker og xvid? Noen få filtyper til også da. Kjøp en ps3 og last ned PS3 media server. Vet ikke om det er noe lignende på xbox. Eneste som suger med ps3'en er at det ikke går an å spille av musikk samtidig som man gamer f.eks fifa. (Ja vet det går an å ha et anlegg ved siden av, men det er ikke poenget)

-Ullsokk1

Lenke til kommentar

Ja, men kommer an på filtypen, det er vel nesten bare Divx som funker og xvid? Noen få filtyper til også da. Kjøp en ps3 og last ned PS3 media server. Vet ikke om det er noe lignende på xbox. Eneste som suger med ps3'en er at det ikke går an å spille av musikk samtidig som man gamer f.eks fifa. (Ja vet det går an å ha et anlegg ved siden av, men det er ikke poenget)

-Ullsokk1

Xbox benytter Windows Media Center (WMC). Og du kan spille musikk mens du spiller på xbox.

Lenke til kommentar

Grafikken i spill er lik. PS3 har Bluray-spiller og får støtte for 3D film. Derfor er nok den mer fremtidsrettet enn 360. Hvis du skal vente, så må du minst vente i 2 år før det kommer noe nytt.

Har xbox selv, og må si ps3 har ganske mye bedre grafikk! :p Men xbox er mye billigere, og noe fordeler også! :D

Lenke til kommentar

Egentlig vil jeg anbefale deg å kjøpe begge. Du vil få igjen mye glede av det.

Hvis du derimot ikke har råd til begge, så anbefaler jeg deg å kjøpe den som har flest spill som du kunne tenke deg. Altså sjekke litt på nåværende titler og fremtidige titler dette året.

En annen sak er selvsagt Blu-Ray spilleren i PS3. Men har du ikke HDTV eller en annen lydkilde enn høytalerene på TVen, ser jeg ingen nødvendighet i dette på det nåværende tidspunkt.

Men som sagt, slå på stortromma og kjøp begge. Du vil ikke angre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...