Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Snuff (nese-snus)

KattaErDau

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har brukt en boks løs-snus om dagen i noen år og det begynner å bli litt kjedelig i grunn, men har ingen planer om å slutte. Noen laster må man ta! ;)

Men har funnet ut av at det finnes noe som heter Snuff. Altså en type snus som man har i nesa. Man sniffer det inn i nesa. Har vurdert å prøve dette, siden det virker ganske spennende.

Kan man skade noe i nesa av dette? Kansje slimhinnene tar skade?

Noen som vet, eller har erfaring med dette?

Takk for svar! ;)

- KattaErDau :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wiki says:

"Snuff er en type tobakk i pulverform som sniffes gjennom nesen. Begrepet blir gjerne også brukt som en fellesbetegnelse på pulvertobakk, og inkluderer da snus som kalles for våt snuff (moist snuff).

Tørr snuff er laget av malte tobakksblader, gjerne tilsatt smak av mentol, frukt eller krydder.

I følge danske helsemyndigheter er snuff ikke like skadelig som røyketobakk, men ethvert tobakksprodukt har risiko for utvikling av kreft. [1] Snuff inneholder på lik linje med andre tobakksprodukter nikotin som er vanedannende."

Lenke til kommentar

brukte veldig mye av dette rundt 10klasse, viss du setter pris på og bli tatt for å være hardcore narkis, grave jord ut av nese og etter vert ikke lukte noe så er det et kjempe produkt. bruker det når jeg er tett i nesa da det åpner skikkelig opp.

Lenke til kommentar

Har prøvd det to ganger, og den andre gangen tok jeg to lange striper "for å leke tøff" og begynte faktisk å blø neseblod.

Hva det betyr er usikkert, men at det er noe bra ved det er tvilsomt. Var ihvertfall komisk, om ikke annet.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...