WiIIy Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Hei I dag når eg skulle slå på pc-en min ville den rett og slett ikkje starte... Den fungerte fint i går og har aldri hatt lignande problem. Kva kan eg gjere for å få start på den igjen? Eg har null peiling på kva årsaken kan vere. Takkar for svar Endret 26. februar 2010 av Yltu_91 Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Har no prøvd å bytte ut psu'en (300W) med ein anna (1000W), og då startar vertfall viftene på pc-en... (men vil fortsatt ikkje starte opp pga at hovedkortet og psu'en på 1000W ikkje er "kompitable" med kvarandre) Ser ut til at den gamle PSU'en har transportert sine siste elektron... Er det noko moglegheit for meg å prøve å "fikse" straumforsyninga? Lenke til kommentar
jonol Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 er neppe mulig prøv og finn en psu som passer ditt hovedkort og test. vis det funker så kjøper du bare en ny strømforsyning, koster ikke mange lappene. Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 er neppe mulig prøv og finn en psu som passer ditt hovedkort og test. vis det funker så kjøper du bare en ny strømforsyning, koster ikke mange lappene. Vell... tidspunktet passa eigentlig bra for meg, sidan eg har tenkt å kjøpe ny pc. Har laga ein anna tråd om det. Men er surt at strømforsyninga er dævv... hadde jo tenkt å gi bort pc-en til søstra mi. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 er neppe mulig prøv og finn en psu som passer ditt hovedkort og test. vis det funker så kjøper du bare en ny strømforsyning, koster ikke mange lappene. Vell... tidspunktet passa eigentlig bra for meg, sidan eg har tenkt å kjøpe ny pc. Har laga ein anna tråd om det. Men er surt at strømforsyninga er dævv... hadde jo tenkt å gi bort pc-en til søstra mi. Hehe, jaja! Sånn er livet, ting ryker av og til! Men "Ikke kompatibelt"? Hva mente du med det? Eneste som gjør om en PSU er kompatibel med et hovedkort er om den har 20 eller 24 PINS strømplugg til hovedkortet, og det finnes overganger for dette uansett! Kan jo be søstra di kjøpe en ny PSU da... til 400-500 kroner, er det jo en billig PC Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Men er surt at strømforsyninga er dævv... hadde jo tenkt å gi bort pc-en til søstra mi. Sjekk innom QXL , en gang iblandt.(ingen der for øyeblikket) eller Finn.no Er mange som selger eldre "deler" veeeeldig billig. Endret linken Endret 26. februar 2010 av 3rd_SQD Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Hehe, jaja! Sånn er livet, ting ryker av og til! Men "Ikke kompatibelt"? Hva mente du med det? Eneste som gjør om en PSU er kompatibel med et hovedkort er om den har 20 eller 24 PINS strømplugg til hovedkortet, og det finnes overganger for dette uansett! Kan jo be søstra di kjøpe en ny PSU da... til 400-500 kroner, er det jo en billig PC hovedkortet har 24 PINS, samme som 1000W-PSU'en har. Problemet med den er at når eg har plugga i alle kontaktene og skal starte, går alle viftene på pc'en for fullt og den startar ikkje å boote. Har lagd en tråd om det for leeenge sida. Kan jo ta ein titt, og LE over kor latterlig eg va som kjøpte en 1000W PSU til en "kontor"-pc :!: Endret 26. februar 2010 av Yltu_91 Lenke til kommentar
Khani Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Du kan for eksempel kjøpe en 300w-500w til pcen og bruke 1000w til og lage en god spill pc. Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Du kan for eksempel kjøpe en 300w-500w til pcen og bruke 1000w til og lage en god spill pc. Det er akkurat det eg skal gjere Har lagd ein tråd om det, og det hadde vore greit med tips fra fleire folk. Endret 26. februar 2010 av Yltu_91 Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Er den psuen stabil? Den gamle eller den "nye" ? Den på 1000W fungerer vertfall, har testa den på ein pc til ein kompis Endret 26. februar 2010 av Yltu_91 Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Reset bios, se etter en jumper merket clr cmos eller ta ut batteriet i ti min. Verdt et forsøk. Er mulig at psu har tatt med seg en eller flere andre deler da den tok kvelden, de har en tendens til å gjøre det. Er vel hk som er mest aktuelt, se om du har mulighet til å teste de andre delene på en annen pc. Lykke til Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 To ting! Om du hører HDD starte og spinne, og også evt putte en CD plate i spilleren og høre om den også spinner! Om alt er stille, har mest sansynlig hovedkortet gått! Om HDDen begynner å lage flotte lyder, kan det hende hovedkortet ditt lever, men at GPU har tatt kvelden! Lenke til kommentar
WiIIy Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 To ting! Om du hører HDD starte og spinne, og også evt putte en CD plate i spilleren og høre om den også spinner! Om alt er stille, har mest sansynlig hovedkortet gått! Om HDDen begynner å lage flotte lyder, kan det hende hovedkortet ditt lever, men at GPU har tatt kvelden! Vell, som eg har sagt så er PC-en heilt daud når eg vil starte den. Når eg byttar ut PSUen med den på 1000W lagar den vertfall liv i "kassa"... Har gitt opp å få 1000W-PSU'en til å fungere med pc-en Skal kjøpe nye delar til ny PC så eg håpar den vil fungere på den. Men det var litt synn at den mista livslysten, når eg hadde tenkt å gi den bort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå