hojohansen Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Skal ta bilder på jobben, bildene skal legges ut på jobbens webside. Vi selger pianoer, og jeg ser da spesielt "mørkt" på å få gode bilder av sort-blank-polerte pianoer, noen tips? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Du vil ihvertfall trenge en veldig stor lyskilde, softbox sannsynligvis. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Noen flere tips? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har du stativ? I såfall vil det nok fungere å sette lav ISO, blender slik du vil ha mtp dybdeskarphet og prøve deg frem med lukkertider. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Har dere hvit tak ikke alt for høyt ville jeg prøvd å brukt det som reflektor. Har jobbet i musikkforretning for noen år siden selv, men drev ikke med fotografering da dessverre. Ville også prøvd å googlet/flickr evt sett i brosjyrer hvordan bildene ser ut der som bør kunne gi en ide om hvordan lyssette piano. Jeg ville helt klart forsøkt King-Nothing sitt forslag. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Har du stativ? I såfall vil det nok fungere å sette lav ISO, blender slik du vil ha mtp dybdeskarphet og prøve deg frem med lukkertider. Har stativ ja, tenkte det samme som du trekker frem nå. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvis butikken trådstarter jobber i ser ut som pianoforretninger flest tror jeg ikke den største utfordringen blir det fototekniske, snarere å få flyttet nok instrumenter unna, så du får en ryddig bakgrunn. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hva med å gå inn på konkurrentene sine sider å se hvordan de har gjort det? Feks Yamaha. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Har du stativ? I såfall vil det nok fungere å sette lav ISO, blender slik du vil ha mtp dybdeskarphet og prøve deg frem med lukkertider. enig, bruk også utløserforlenger da står kamera mest i ro, og husk og vaske bort flekker, støv, fingermerker osv. lett og få de med. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Sjekk ut litt foto av sorte blanke HIFI komponenter og sorte biler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå