Gå til innhold

CPU-kjøler til Antec P193 Advanced Midi Tower LGA1366

Yoda

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et godt forslag til CPU-kjøler I920 LGA1366 som skal passe inn i kabinettet under:

Antec P193 Advanced Midi Tower

Prøvde med en Cooler Master V8, men den ble desverre noen cm for høy slik at erstatning må på plass.

Har sett på Nexus FLC-3000 Real Silent denne har en høyde som kan passe. Problemet med Antec er at viften i døren stikker inn i kabinettet så der mister man noen cm. Uten denne tror jeg at V8'en hadde gått inn.

Hva benytter dere som har midi tower?

Endret av Yoda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har P182, samma greia.. Bruker Xigmatek Dark Knight og storfornøyd :]

Denne er 0,2 cm lavere enn CM V8 og vil derfor ikke gå inn i kabinettet. Antec P182 har ikke vifte i døra og derfor passer kjøleren.

Ble så opptatt av å ha støvfilter på vifteinntakene at jeg ikke tenkte over hvilket problem jeg ville få med kjøling. Må nok prøve Nexus hvis ingen andre har et godt forslag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fjerne vifta i døra?

problem solved?

Trenger ikke gå så drastisk til verks, vifta i døra har jo tross alt en viss bruksverdi.

Har selv et P193, og det med dårlig klaring for tårnkjølere ergret meg en god stund.

Har en Thermalright Ultra 120 Extreme, som jeg akkurat fikk til å passe - hadde dog kjølern ganske kraftig i klem mot døra.

Løste det hele ved at jeg anskaffet 4stk stoppskiver, demonterte vifta i døra, og monterte den utenpå - og vips! Gulle god klaring. En ekstra bonus er og at man får kontrolleren til vifta på utsiden.. greit å slippe å åpne kabinettet for å regulere turtallet. Du vil forøvrig trenge en bitteliten unbrakonøkkel.

Med "utenbordsmontering" har jeg ihvertfall adekvat klaring på min T.R.U.E.

Mht. kjøleranbefaling, så er jo f.eks. Prolimatech Megahalems meget populær for tiden, og den vil passe fint - såfremt du utfører nevnte modifikasjon.

Nu er originalinnlegget tre uker gammelt ser jeg, så jeg får håpe du kan dra nytte av denne infoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...