Gå til innhold

Hjelp meg med å overbevise broren min!


Anbefalte innlegg

HEI! Jeg trenger hjelp! Lillebroren min på 21 år holder på å ødelegge livet sitt! Han har hull i ørene som er store nok til at han får fingeren gjennom og han har også fått segg en del piercinger og tatoveringer!

 

Jeg har prøvd å si at han kommer til å ødelegge livet sitt og kommer ikke til å få seg en jobb om han skal holde på slik! Han skjønner det bare ikke, han sier han kommer til å få et bedre liv en oss andre, herregud hvor dum kan man bli!

 

Hva kan jeg gjøre for å få han til å slutte? Jeg prøvde å gjemme de platene han hadde i øret men da bare klikket han bananas, skjønner ikke at det går an å ikke vill ha hjelp! han kommer til å få det jævlig!

 

også skal han bli tatovør da, det er målet.. altså. det er jo ikke noe fremtid i det, tenk når han er 50 år, da angrer man på tatoveringer, da er det kanskje ikke så JÆVLIG gøy, men det forstår han ikke nå..

 

hva skal jeg gjøre? er fortvilet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HEI! Jeg trenger hjelp! Lillebroren min på 21 år holder på å ødelegge livet sitt! Han har hull i ørene som er store nok til at han får fingeren gjennom og han har også fått segg en del piercinger og tatoveringer!

 

Jeg har prøvd å si at han kommer til å ødelegge livet sitt og kommer ikke til å få seg en jobb om han skal holde på slik! Han skjønner det bare ikke, han sier han kommer til å få et bedre liv en oss andre, herregud hvor dum kan man bli!

 

Hva kan jeg gjøre for å få han til å slutte? Jeg prøvde å gjemme de platene han hadde i øret men da bare klikket han bananas, skjønner ikke at det går an å ikke vill ha hjelp! han kommer til å få det jævlig!

 

også skal han bli tatovør da, det er målet.. altså. det er jo ikke noe fremtid i det, tenk når han er 50 år, da angrer man på tatoveringer, da er det kanskje ikke så JÆVLIG gøy, men det forstår han ikke nå..

 

hva skal jeg gjøre? er fortvilet!

 

 

Oi, vanskelig å svare deg på det, når du tror at han ikke kan få seg jobb med tatoveringer og piercinger. Hvilket århundre lever du i?

Men, det er ikke mye du kan si, han er 21 år og bestemmer dette selv.

Lenke til kommentar

HEI! Jeg trenger hjelp! Lillebroren min på 21 år holder på å ødelegge livet sitt! Han har hull i ørene som er store nok til at han får fingeren gjennom og han har også fått segg en del piercinger og tatoveringer!

 

Jeg har prøvd å si at han kommer til å ødelegge livet sitt og kommer ikke til å få seg en jobb om han skal holde på slik! Han skjønner det bare ikke, han sier han kommer til å få et bedre liv en oss andre, herregud hvor dum kan man bli!

 

Hva kan jeg gjøre for å få han til å slutte? Jeg prøvde å gjemme de platene han hadde i øret men da bare klikket han bananas, skjønner ikke at det går an å ikke vill ha hjelp! han kommer til å få det jævlig!

 

også skal han bli tatovør da, det er målet.. altså. det er jo ikke noe fremtid i det, tenk når han er 50 år, da angrer man på tatoveringer, da er det kanskje ikke så JÆVLIG gøy, men det forstår han ikke nå..

 

hva skal jeg gjøre? er fortvilet!

 

 

Oi, vanskelig å svare deg på det, når du tror at han ikke kan få seg jobb med tatoveringer og piercinger. Hvilket århundre lever du i?

Men, det er ikke mye du kan si, han er 21 år og bestemmer dette selv.

 

Dette er kult nå, er håløst teit når han passerer 30. Jo mer du maser, jo mer innbitt tror jeg han blir. Bare advar han mot å tatovere seg steder som ikke kan skjules. dette med ørene kan sikkert fikses med plastisk kirurgi senere :)

 

Det beste er nok å ikke si noe så han slipper å motbevise noe..

Lenke til kommentar

med mindre han gjør virkelig ekstreme ting så er det skjeldet noe problem med jobb.

hvis han skal bli tatovør vil jeg faktisk påstå at det er en fordel å ha tatoeringer, piercinger og lignende.

og hvorfor skal han angre når han er 50?

greit nok at få 50-åringer har det nå, men tidene endere seg, det som er vanlig på 20-åringer i dag er vanlig på 50-åringer om 30 år.

du overdramatiserer dette veldig.

som nevnt over, tatoeringer som ikke kan skjules er ikke så lurt, men ellers mener jeg ihvertfall at det stort sett er greit.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

HEI! Jeg trenger hjelp! Lillebroren min på 21 år holder på å ødelegge livet sitt! Han har hull i ørene som er store nok til at han får fingeren gjennom og han har også fått segg en del piercinger og tatoveringer!

 

Jeg har prøvd å si at han kommer til å ødelegge livet sitt og kommer ikke til å få seg en jobb om han skal holde på slik! Han skjønner det bare ikke, han sier han kommer til å få et bedre liv en oss andre, herregud hvor dum kan man bli!

Hvis bror din har tatt et valg og han trives med det, så synes jeg du skal akseptere dette og støtte ham. Det kan være at han vil få et mye bedre følelsesmessig liv i forhold til deg og meg, så tro han når han mener at han vil få et bedre liv en oss andre. Jeg er også av den formening at du ”skyter langt over mål” når du kaller ham dum.

 

Hva kan jeg gjøre for å få han til å slutte? Jeg prøvde å gjemme de platene han hadde i øret men da bare klikket han bananas, skjønner ikke at det går an å ikke vill ha hjelp! han kommer til å få det jævlig!

Det virker som om det er du som har det jævlig og ikke din bror. Begynn og jobb med deg selv og dine egne følelser.

 

også skal han bli tatovør da, det er målet.. altså. det er jo ikke noe fremtid i det, tenk når han er 50 år, da angrer man på tatoveringer, da er det kanskje ikke så JÆVLIG gøy, men det forstår han ikke nå..

Tatovør er jo en veldig kunstnerlig og kreativ jobb. Kan være veldig innbringende i lønningsposen også.....

 

hva skal jeg gjøre? er fortvilet!

Det viktigste er å akseptere andres valg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HEI! Jeg trenger hjelp!

 

han kommer til å ødelegge livet sitt og kommer ikke til å få seg en jobb om han skal holde på slik!

 

også skal han bli tatovør da, det er målet..

 

 

En vanlig jobb blir kanskje vanskeligere å få, men om målet hans er å bli tattovør så synker jo ikke akkurat sjansen for å bli det om man har et par tatoveringer selv.

 

Broren din er gammel nok til å ta egne valg.

Lenke til kommentar

Ja men om 20+ år så kommer han jo til å angre seg i hjel da.. Også har han jo ikke respekt for at jeg og mamma og pappa syntes det er flaut! det viser jo likksom til alle andre at mamma og pappa ikke har klart å være gode foreldre, det burde han tenke over.. ødelegger sykt for oss liksom.

 

så er det jo så stygt med piercinger også, littegrann går bra men ikke sånn som han har det.

Lenke til kommentar

Det er folk som deg som gjør verden til et værre sted å bo, sorry. Hvis broren din hadde vært f.eks homofil, hadde denne tråden da handlet om hvordan du skulle få broren din til å skjule det for omverdenen?

 

Jeg er som broren din. Har strekt ørene og har planer om mange tatoveringer fremover. Jeg skal vedde på jeg får et mye rikere liv en hva du kommer til å oppleve. Det må være forferdelig å være så trangsynt som du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt fra jeg leste det første innlegget i tråden har jeg bare fått mer og mer sympati for broren til trådstarter. Det er hans liv og hans valg, og trives han med tatoveringer og piercinger så skal han værsågod få lov til å holde på med det. Alt det sludderet om at "han kommer til å angre når han blir 50 år" sier mer om trangsynheten til trådstarteren enn valgene til broren hennes.

 

Jeg tror jammen jeg skal bokmerke denne tråden og lese den med jevne mellomrom, så jeg kan prøve å huske å aldri bli like trangsynt som trådstarter den dagen jeg eventuelt blir forelder til selvstendige barn som tenker selv og tar egne valg i livet.

Lenke til kommentar

Ja men om 20+ år så kommer han jo til å angre seg i hjel da.. Også har han jo ikke respekt for at jeg og mamma og pappa syntes det er flaut! det viser jo likksom til alle andre at mamma og pappa ikke har klart å være gode foreldre, det burde han tenke over.. ødelegger sykt for oss liksom.

 

så er det jo så stygt med piercinger også, littegrann går bra men ikke sånn som han har det.

 

hahaha....hva vet vel du om han kommer til å angre?og hva har piercinger og tattoveringer med det at foreldrene dine ikke har klart å være gode foreldre?så han skal drite i å få være den han er fordi dere blir flaue?og det ødelegger for dere?hvis dere lar "flauheten" ødelegge for dere, så er det nok dere som har ett større problem enn han for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må starte med LOL... Som de fleste i denne tråden sier stemmer utrolig godt. Du er jo tydeligvis meget trangsynt, sammen med foreldra dine. Jeg har selv en del blekk i kroppen, og har planer om å fortsette med dette. Og tattovere seg blir en livsstil :D Noe jeg overhodet ikke ville gått foruten. Har sittet rundt 45-50 timer i stolen og trives like mye hver gang. Har ikke blokka øra akkurat, men har noen piercinger allikevel.

 

Så synes du/dere burde skamme dere og heller hjelpe bror/sønn med valgene og gi han litt oppløft istede. Har han det som trengs for å bli en dyktig tattovør kan han jo bli en kjent kunstner. De kalles jo faktisk artister ;)

Lenke til kommentar

Jeg har slettet noen poster med trollebeskyldninger og som gikk på person istedet for sak. Det er ikke greit her på forumet, selv om TS er gjesteposter.

 

Jeg antar at de fleste som svarer her er unge selv. Det hender faktisk at folk angrer på både det ene og de andre når de blir eldre. Så dere bør ikke avfeie den muligheten. Ellers er jeg hjertens enig i at TS kanskje bør ta en liten runde i tenkeboksen og finne ut hva hun egentlig er mest bekymret for: Brorens framtid eller familiens rykte...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...