Gå til innhold

Hysterisk kvinnfolk krever kontrakt for bussleie.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel kanskje noe av det mest uprofesjonelle og tullete jeg har sett. Hvis damen ønsker en ordentlig kontrakt, ettersom en muntlig avtale tross alt er noe av det svakeste man har, siden det som oftest er ord mot ord hvis noe skulle gå skeis (selv om det i teorien er like bindende), så blir det helt latterlig å skjelle henne ut på denne måten.

 

Det er kanskje ikke nødvendig, men hvis man ønsker det, så er det rett og slett, slik hun sier, for at alt skal være på stell og at man er sikker på at alt er i orden. Hva er galt med det? Hvorfor skal dama lage seg et bomberom og rømme en verden som består av haugevis av kontrakter, brutte avtaler og diffuse vilkår?

Lenke til kommentar

Nå er det mer enn betalingen som står på spill ved slike avtaler. En del slike er ikke entydig regulert gjennom lov, så da er det greit å ha en avtale som regulerer det. (Ansvar for forsinkelser, uforutsette utgifter underveis, sykdom med mere...)

 

Man kan si at en busstur (det står vel ikke noe om beløpet) ikke er den store risikoen, men dette skal vel betales av elevene - sikkert etter dugnad og sparing - og jeg kan godt forstå at damen ikke ville stå igjen som syndebukk hvis det ble noe krøll og det viste seg at man hadde kjøpt katta i sekken.

 

En skriftlig avtale er alltid greit, rett og slett fordi muntlige avtaler ikk er like lett å dokumentere. Jeg har hatt gleden av å være innkalt som vitne i en sak der et firma saksøkte et annet for å få betalt for muntlig avtalt tilleggsarbeid. De fikk ikke medhold i retten, selv om ingen bestred at arbeidet var utført på oppfordring.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er bra useriøst av eit busselskap å nekte å skrive kontrakt for bussutleige. Viker på meg som at busselskapet allereide frå dag 1 planlegger å gi eit dårligare tilbud eller ein høgare pris en det som er avtalt muntlig.

 

Om oppdraget er for lite til at selskapet vil bruke tid på å sette opp ei kontrakt så går det an å løyse det på ein anna måte en det som var gjort her.

Lenke til kommentar

Herregud, at det går ann. "Vi har aldri skrevet kontrakt på oppdrag under kr200.000".

 

Også for en kundeservice, da! La oss sette helt til side at det hun ba om var komplett rimelig, det er fortsatt litt over streken for hva man skriver i et brev til en kunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...