Gå til innhold

«Les også» linker midt i artikler.

Anbefalte innlegg

Fant ingen tidligere tråd som omhandlet disse «Les også» lenkene midt i artiklene. Skjønner at nettverket trenger flere klikk, men kunne ikke disse lenkene vært lagt nederst i artikkelen. Slik de står nå ødelegger de flyten i teksten, og er mildt sagt irriterende. Får følelese av å bli mast på av nettverket. «Se den artikkelen og den og den, kom igjen, ikke vær så kjip ...». Som å være på ferie. «Come see my shop, special price for you ,,,»

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en forholdsvis ny greie for oss også. Forhåpningen er å dra i gang en vinn-vinn-situasjon for både oss og leserne. Man ønsker å gi leserne gode alternativer og muligheter til å hoppe av midtveis om man kanskje har desto større interesse for et spesifikt produkt, og samtidig er det ingen tvil om at flere klikk er en positiv greie for oss.

Det vil ta noe tid å bli vant til for alle parter, mistenker jeg, og jeg regner med at akkurat hvordan dette skal gjøres vil endre seg over tid. Alle tilbakemeldinger tas i mot med glede. Vi er til for leserne våre, så jo flere tilbakemeldinger vi får på dette, desto bedre vet vi hvor vi bør gå med dette konseptet.

For min egen del vet jeg iallfall at jeg setter stor pris på god bakgrunn i andre publikasjoner. Men kanskje det fins forskjellige måter å gjøre det på. Forslag og meninger hjelper oss!

Lenke til kommentar

Greit nok at det er en ny ting for dere, man VG.no har benyttet noe lignende en stund, så det er ikke nytt og uvanlig som er problemet. Det er ikke noe mindre irriterende av den grunn. Har gått over til Aftenposten.no i stedet for VG.no.

Greit nok at dere ønsker lenkene, men legg dem nederst. Hvorfor skulle dere oppfordre lesere til å hoppe av midt i artikkelen? Gir det mer penger i kassa dersom leseren klikker på to artikler i stedet for å bruke lengre tid i en?

Lenke til kommentar

Synes det er greit nok med "Les også"-lenker inne i artiklene, men tror jeg her om dagen leste en sak hvor det var en "Les også"-sak mellom hvert eneste avsnitt. Det blir i overkant masete i mine øyne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...