EyeLid Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Enkelt å greit. Jeg har fått til en koding som lar mine Command Buttons i en arbeidsbok åpne andre Excel-dokumenter. Når aktuelt dokument åpnes viser Excel alltid det sist redigerte/benyttede regnearket. Det jeg lurer på er hvordan kan jeg definere at modellene/filene som åpnes alltid skal vise det første regnearket? Jeg ser naturlig nok for meg at det enten gjøres ved å definere regnearkets tittel, eller at det finnes en mer generell koding som henviser til "posisjon 1" om man kan kalle det det. Her er kodingen jeg har brukt hittil: Private Sub CommandButtonX_Click() Application.Workbooks.Open ("FILENAME.xls") End Sub Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Dette vil jo ikke åpne første ark, men lar deg spesifisere hvilket ark som skal vises. Bør vel gi samme nytte. Private Sub Workbook_Open() Worksheets("SHEETNAME").Activate End Sub Endret 26. februar 2010 av C-angel Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Sheets(1).Activate men hvis vi skal gjøre det riktig, med full adressering: Private Sub CommandButtonX_Click() Dim oBook As Workbook Dim oSht As Worksheet Set oBook = Application.Workbooks.Open("FILENAME.xls") DoEvents Set oSht = oBook.Sheets(1) oSht.Activate oSht.Range("A1").Select End Sub HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Da skal dette sjekkes ut. Takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå