chri-ot Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Finnes det noe kort som jeg som er 15år, kan bruke til å kjøpe musikk på iTunes? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Nordea sitt Visa Electron funker på nett. Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Du kan også kjøpe forhåndsbetalt kort, f.eks. Spendon VISA som fås kjøpt på 7-Eleven og Narvesen. Edit: men dette er ikke kredittkort, du får ikke kreditt som 15-åring. Endret 26. februar 2010 av yaddah Lenke til kommentar
Brack Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Man får det i enkelte banker. Men, en av dine foresatte må stå som ansvarlig. Jeg hadde VISA da jeg var 15/16 (husker ikke eksakt) år. Men, da var det min far som var ansvarlig. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Du får uansett ikke kredittkort før du er 18. Det Visakortet du fikk var et debetkort, det er en forskjell.. Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Lov om vergemål for umyndige § 1. Med umyndige mener denne lov mindreårige og umyndiggjorte. Mindreårig er den som ikke har fylt 18 år. § 2. Den som er umyndig, kan ikke selv råde over sine midler eller binde sig ved rettshandel, medmindre annet særlig er bestemt. Kredittkort er en form for gjeld. Du kan derfor ikke personlig ha kredittkort. Debetkort er nok det eneste alternativet. Grunnen til at banken ikke vil gi deg kredittkort er at de ikke vil kunne binde deg til betalingsansvar for gjelden. Så i praksis kan du nekte å betale det du låner uten at det får konsekvenser for deg. Endret 28. februar 2010 av Kjstokka Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Dersom debetkort ikke fungerer for ditt bruk, må du låne kredittkort av en som er over 18 (foreldre, for eks). Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Som sagt, skaff deg Visa Electron (Ungdomskortet deres). Jeg tror dette er den eneste banken som tilbyr ungdomskort man kan bruke på nett. Jeg er kjempefornøyd med dette kortet. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå