Gå til innhold

iexplorer: "Beklager din browser støtter ikke java...&q

Anbefalte innlegg

Problembeskrivelse i topic. Mitt problem er at jeg ikke vet hvor jeg stiller inn dette.

Jeg bruker Windows XP SP1. Internet explorer 6.0.

Har kikket på alternativer for internett i verktøymenyen men jeg ser ikke noen hake som skulle vært på /av om java.

Vil være takknemlig for hjelp til dette.

AMDturbo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå til java.sun.com og last ned java runtime edition(JRE). installer denne og den skal automatisk konfigurere alt som har med java å gjøre. hvis den ikke gjør det automatisk, så kan du gå inn på kontrollpanel-java runtime edition og konfigurere den til å integreres med IE derifra.

Håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Eller last ned Opera fra www.opera.com

<leker forbanna>

Hva er det med dere opera fans som absolutt skal komme med den kommentaren hver gang noen snakker om browsere?

Mulig opera er best (orker ikke den diskusjonen), men det er ikke det han spør om

</leker forbanna>

hvis du ikke finner jre med en gang på sun.com så gå til

http://java.sun.com/getjava/

Det er ingentig, jeg har heller ikke sagt at opera er best, men jeg prøver bare å få han til å prøve opera. Kanskje du også?

Ingen sure minner. :D

Lenke til kommentar

ja kom igjen nå, bruk opera *dytte dytte* (laff ^_^)

poenget var sikkert at skal du hente ned java, kan du like så greit hente ned opera med java :)

[offtopic]

vekk med ie, inn med opera/firebird

vekk med windows explorer, inn med fx. windows commander

vekk med explorer, inn med litestep (eller et annet shell)

woho, you are explorer free :D

[/offtopic]

Lenke til kommentar

(håper dere skjønner at dere ødelegger tråden med offtopic svada)

---

som tidligerere nevnt er det kun java du mangler, dette er ingen feil med nettleseren din. microsoft ble nødt til å fjerne sin egen MS java virtual machine pga rettstvistene med Sun, derfor må den installeres uavhengig av Windows XP (fortrinnsvis den _originale_ Java VM (dvs JRE) fra Sun).

Og hvis du skal laste ned opera, så må du laste ned en Java VM i tillegg til den også, så det løser ikke problemet, hvis noen fikk deg til å tro det.

Lenke til kommentar

Og hvis du skal laste ned opera, så må du laste ned en Java VM i tillegg til den også, så det løser ikke problemet, hvis noen fikk deg til å tro det.

du trenger ikke å laste ned "i tillegg", du henter ned opera med java. du får det til å høres ut som om man må hente to filer. hvordan løser ikke dette problemet? du får installert java, samtidig får du en unnskyldning til å prøve opera.

men for all del, bare hent ned JRE fra sun, kjekt å ha liggende. (så trenger man bare å bry seg om opera uten java :p)

Lenke til kommentar

jeg foretrekker selv å bruke opera (så jeg ser poenget ditt), men det er ingen essensiell faktor for å løse problemet her. det han mangler er java. hvis han absolutt vil kan han jo laste ned opera, winzip, ulike distroer, noen mods til halflife, en tekst-editor og mye annet rart som han egentlig ikke direkte trenger for å løse problemet, hvis du skjønner hva jeg mener....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...