aXept Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hei, Jeg har satt opp en FTP Server på mitt nettverk da Win7 maskinene nektet å finne hverandres hjemmegruppe. Maskinen som kjører serveren har kablet nettverk til router. Resten er trådløst. Problemet er at jeg får ikke høyere hastighet enn 1,5-2 MB/sec på opplasting ? Hvorfor får jeg ikke fullt utbytte av nettverket ? Noe som ligger å sperrer en plass ? I Såfall hva og hvor ?? Router: D-Link DSL-2741B FTP-Server: Bulletproof 2010 FTP-Klient: FileZilla Håper noen har noen tips her... Lenke til kommentar
aXept Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ingen som vet ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Mulig du går via internett eller at du overfører små filer? Sjekk at du ikke bruker 11g. Da vil du typisk bare få 2MByte. Endret 28. februar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Bruker du "vanlig" trådløs forbindelse kjent som 802.11g med teoretisk hastighet på 54Mbit/s vil du sjeldent på noe mer en rundt 2 MB/s overføringsrate. Så dette ser ut til å være normalt dette. Skaffer du deg en 802.11n router og 802.11n nettverkskort vil nok kanskje komme opp i 8-12 MB/s siden n-standarden tilbyr høyere rate - teoretisk maks 300 Mbit/s. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå