Gjest Slettet+513 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Jeg ble veldig imponert over hvor lettere og bedre systemet i supreme commander har blitt. Mye mer oversiktlig med ressurser osv. Bygging går mye fortere slik at man ikke søler vekk hele kvelden slik som med eneren på å bygge en ting. Har alltid tenkt på at det var irriterende å bruke 1 time på å bygge en base det bare trengs en nuke eller fem til for å ødelegge på to minutter isupreme commander 1. I toeren så føles det lettere å forsvare seg sammtidlig som man ikke trenger 100 byggnigner som tar opp plassen. Bygde 100 helikoptre på andre oppdraget i demoen, ser at de fokuserer mer på slagene enn den dryge byggingen. Endret 26. februar 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Tempus Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg ble veldig imponert over hvor lettere og bedre systemet i supreme commander har blitt. Mye mer oversiktlig med ressurser osv. Bygging går mye fortere slik at man ikke søler vekk hele kvelden slik som med eneren på å bygge en ting. Har alltid tenkt på at det var irriterende å bruke 1 time på å bygge en base det bare trengs en nuke eller fem til for å ødelegge på to minutter isupreme commander 1. I toeren så føles det lettere å forsvare seg sammtidlig som man ikke trenger 100 byggnigner som tar opp plassen. Bygde 100 helikoptre på andre oppdraget i demoen, ser at de fokuserer mer på slagene enn den dryge byggingen. Som SupCom fan har jeg litt blanda følelser etter å ha spilt demoen. Spillet har absolutt fått en enklere struktur og vil nok appelere til flere spillere. Problemet med SupCom 1 (og mye av grunnen til at jeg likte det så mye) var den enorme kompleksiteten. Ser bl.a at fly ikke lengre er avhengig av drivstoff i SupCom 2. Eksperimentals har også blitt mye relativt mye svakere enn de var i SupCom 1. Eksperimental helikopter i demoen kosta vel ca. 10x kostnaden til et vanlig, og tilsvarende i styrke. Altså ikke lengre superkraftige eksperimental som krever alt du har av økonomien for å bygge. Men alt i alt liker jeg det jeg har sett så langt. Kommer definitivt til å kjøpe det når det kommer ut om et par dager. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg er enig med Tempus. Hele poenget i Supcom var at det hadde en kompleks økonomistruktur, som da også ga deg mye flere valgmuligheter. Nå er jo spillet nesten likt om C&C, vi har mer enn nok av de spilla allerede. Husker det var kult i 1'eren å kunne haie rundt på kartet og sikre mass, så bygge en haug av engineers som alle sto og sveisa på en gigant av en eksperimental. Når denne da ble bygget av 50 engineers gikk det kjapt, mens man måtte holde styr på at økonomien ikke gikk i grus. Hele poenget var jo også at du kunne starte noe før du hadde råd til det. En experimental kunne også mose en hel hær som motstanderen hadde, og var ressurskrevende deretter. Nei jeg synes Supcom 2 skuffer på nesten alle fronter, virker nesten som de har rettet det mot konsoll, og jeg synes alle burde vite i dag at RTS på konsoll er som suppe med gaffel. Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Supreme Commander 2 er kult, det at man trenger Mass/Energy før man bygger er utrolig kjipt riktignok. Tech treet er ikke uten sine "drawbacks", I SC1/FA kunne man overraske med flyangrep, båter, etc, i SC2 er man bundet til det treet man har begynt i, fordi halvoppgraderte fly, land eller naval i kombinasjon ikke kan slå en fiende som har spesialisert seg i ett tre. Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Jeg tviler på om forenklingen i SC2 har særlig med konsoller å gjøre. Jeg tror det har mer med å gjøre det tilgjengelig for et større publikum. Eneren var rimelig overveldende å spille. *edit* Jeg likte forøvrig det jeg så av SU2 i demoen. Endret 19. mars 2010 av ZiggyStardust Lenke til kommentar
PilotBRS Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Må si meg enig med det Jext og Tempus skriver. SupCom2 er blitt "dummet" ned alt for mye for min smak. Greit at de prøver å appellere til et større publikum, men når de har tatt vekk det som skilte SupCom fra resten av RTS spillene, holder jeg meg unna. Grafikken på spillet er jo også til å le av (iallefall i demoen). Commanderen f.eks ser jo ut som en stor legomann. Hadde spillet kommet ut i 2007 kunne grafikken vært godkjent, men vi lever i 2010 nå! SupCom2 skulle heller het SupCom Lite, og kunne like godt vært forgjengeren til SupCom. Andre ting jeg ikke liker med SupCom2: - Økonomisystemet! - At du ikke kan sette opp lange køer med units, eller starte å bygge noe før du har ressursene. - Kartene er blitt mye mindre, noe som gjør at du ikke får de "epic" slagene fra eneren. - Experimental units er alt for svake. - Lite forskjell mellom "svake" og "sterke" units. - Savner også det gamle tier-systemet. Nei, kommer nok til å holde meg til SupCom 1 og tilleggspakken Forged Alliance en stund til fremover. Etter å ha prøvd demoen og lest forskjellige anmeldelser av SupCom2 er en ting helt sikker; jeg kommer iallefall ikke til å kjøpe SupCom2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå