r00tsystem32 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Jeg er 180cm høy, veier 60kg og er 17 år. Jeg har null kontroll på mitt kosthold. Jeg vil påstå at jeg inntar en god del flere kcal enn det jeg trenger, og jeg sliter med overspising til tider :| Jeg har lav forbrenning og sitter for det meste i ro fra morgen til kveld. Jeg har mine perioder hvor jeg er på trening et par dager i uken.. Da blir det både styrke og kondisjon, men så har jeg de periodene hvor jeg ikke er på trening på mange uke Målet er vel å gå opp litt i vekt siden 60 kg på en som er 180cm høy er veldig lite. Men så det er sagt, så har jeg veid 97kg ! Så, om du har en god plan for hva jeg som en stillesittende person bør putte i meg i løpet av en dag så kjør på med forslag. Takk! Litt av mitt uryddige kosthold: Dagen i dag: Frokost: Klokken 9 2 grove skiver med omelett (2egg, 3 biter med ost) + majones og en del laks på topp. Klokken 12 1 Skive med smør og ost + en yoghurt Klokken 16:30 3 taco lefser med masse innhold Klokken 22:00 100 gram havregryn med 3 dl ekstra lettmelk + rosiner + syltetøy + 2 dl melk med oboy (1 spiseskje oboy) Drikke i løpet av dagen: 1,5 L pepsi max (omtrent hver dag) 1,5 L vann 5 DL appelsinjuice Trening: 40 Minutter løping (10km/t) 45 Minutter styrke (12x3) Dagen i går: Frokost: Klokken 9 2 grove skiver med omelett (2egg, 3 biter med ost) + majones og en del laks på topp. Klokken 12: 1 eple og en yoghurt + en neve nøtter Klokken 16: 3 hot dogs (ostepølse) + ketchup, sennep og sprøstekt løk + is til dessert Klokken 21:00: samme som frokost Mellom klokken 22:00 og kl 02:00 så inntar jeg nok 50-60 gram smågodt :| Drikke i løpet av dagen 1,5 L pepsi max 2 L vann C vitamin i 0,5 L vann (brusepulver) 2 vitaminbjørner Trening: Måking av snø X2 45 minutter Endret 26. februar 2010 av r00tsystem32 Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det er ingenting som er galt med kostholdet ditt... Slik som jeg ser det. Kanskje det hadde vært en fordel å drikke litt mer melk? Utifra det jeg ser. Kalsium er viktig for kroppens kjelett/beinbygning så ta enten kalsiumtabletter eller drikk melk som faen. For meg høres det ut som om du har syk forbrenning. Trener du mer, så går du også opp i vekt. I din situasjon, kan du også gå opp 15kg. Jeg er 185cm og veier 75kg noe som er helt normalt. Lenke til kommentar
r00tsystem32 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Kan jeg drikke melk med oboy? Jeg takler ikke å drikke bare melk. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det er ikke alt for sunt å drikke så mye Oboy fordi det er mye sukker. Et alternativ er å blande melk i proteinshake. Men selvfølgelig, er bedre enn å IKKE drikke melk i det hele tatt Lenke til kommentar
r00tsystem32 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Men om jeg har meg en løpetur på 20-30 min omtrent hver gang jeg er på trening så kan det vel ikke skade med litt oboy 40 Minutter + hender en sjelden gang. Dagen i dag så langt: Frokost: 11:30 2 skiver med 2 speilegg + laks og majones 0,3 dl appelsinjuice Middag: 16:00 4 seikaker og potetstappe + masse ketchup Pepsi max til maten Blir nok en treningsøkt i 7 tiden etterfulgt av frukt og 2-3 skiver med ost og skinke. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Du burde ikke bekymre deg tror jeg. Vi er like høye og har samme vekt og jeg har et MYE værre kosthold enn det du har. Og jeg har det helt fint ifølge legen PS: Vi snakker kebab og hamburger annenhver dag og rista brød med nugatti hver dag EDIT: Og null trening. Endret 26. februar 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
r00tsystem32 Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Du burde ikke bekymre deg tror jeg. Vi er like høye og har samme vekt og jeg har et MYE værre kosthold enn det du har. Og jeg har det helt fint ifølge legen PS: Vi snakker kebab og hamburger annenhver dag og rista brød med nugatti hver dag EDIT: Og null trening. Deilig Jeg har tatt helt av de siste dagene, snop hver dag.. Og i lunsjen i dag ble det en hel bigbite og kake.. Har ikke trent på et par dager nå heller , jaja Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg vil si at kostholdet ditt er elendig. Frokosten og lunsjen er heilt grei, men utover dagen skjærer det seg. Ostepølse, bigbite, is og kake kan ikke du spise om du vil ha fremgang i treningen. Ialfall ikke i hverdagene. Greit nok, du skal opp i vekt, men når du spiser sånn vil du gå veldig mye opp i fettprosent, og du vil etterhvert føle deg feit og lubben, og du vil da slanke deg. Før du vet ordet av det er du der du startet. Det du må gjøre om du skal opp i vekt er å trene styrke fast, annenhver dag, og ligge i kalorioverskudd. Du vil legge på deg litt fett, men mest muskler. Etter noen måneder kan du se resultatet. Jeg kan garantere deg at du går opp i vekt. Lenke til kommentar
r00tsystem32 Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg vil si at kostholdet ditt er elendig. Frokosten og lunsjen er heilt grei, men utover dagen skjærer det seg. Ostepølse, bigbite, is og kake kan ikke du spise om du vil ha fremgang i treningen. Ialfall ikke i hverdagene. Greit nok, du skal opp i vekt, men når du spiser sånn vil du gå veldig mye opp i fettprosent, og du vil etterhvert føle deg feit og lubben, og du vil da slanke deg. Før du vet ordet av det er du der du startet. Det du må gjøre om du skal opp i vekt er å trene styrke fast, annenhver dag, og ligge i kalorioverskudd. Du vil legge på deg litt fett, men mest muskler. Etter noen måneder kan du se resultatet. Jeg kan garantere deg at du går opp i vekt. Ja, jeg skjønner egentlig alt dette. Men jeg er svak for alt det søte. Og ja , hver gang jeg spiser noe sånt så føler jeg meg ganske feit :| Kul på magen osv.. Ikke like kult det. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg vil si at kostholdet ditt er elendig. Frokosten og lunsjen er heilt grei, men utover dagen skjærer det seg. Ostepølse, bigbite, is og kake kan ikke du spise om du vil ha fremgang i treningen. Ialfall ikke i hverdagene. Greit nok, du skal opp i vekt, men når du spiser sånn vil du gå veldig mye opp i fettprosent, og du vil etterhvert føle deg feit og lubben, og du vil da slanke deg. Før du vet ordet av det er du der du startet. Det du må gjøre om du skal opp i vekt er å trene styrke fast, annenhver dag, og ligge i kalorioverskudd. Du vil legge på deg litt fett, men mest muskler. Etter noen måneder kan du se resultatet. Jeg kan garantere deg at du går opp i vekt. Ja, jeg skjønner egentlig alt dette. Men jeg er svak for alt det søte. Og ja , hver gang jeg spiser noe sånt så føler jeg meg ganske feit :| Kul på magen osv.. Ikke like kult det. Svak for det søte var ikke noe nytt men når du kjenner søtsuget, så tar du å spiser en frukt. Det hjelper veldig. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Samt hvis du vil ha resultater, så er det bare DU som kan styre søtsuget ditt og kosten. Noe må man ofre vet du Så det kommer litt an på hvor mye du vil det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå