Gjest PepsiMax Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Går det ann å gå opp i vekt av lettbrus aleine? Si hvis jeg drikker 1,5 l lettbrus om dagen? Er vel ikke særlig sunt, nei, men kan man gå opp i vekt av det? Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Som sagt: Nei. For å gå opp i vekt må du ha kalorioverskudd, og lettbrus inneholder 0kalorier, så det har nok ikke noe å si. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det kan da ha uhensiktsmessige effekter likevel. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Dårlige tenner i så fall. Det er det eneste jeg kan tenke meg. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1314862 Ikke direkte, men indirekte. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Kreft, nervemekanisme tap, hodepine, dårligere syn. Om den inneholder aspartam. Men pass deg mer heller for MSG :O!!! hehe. Natrium glutamat som brukes i alle toro poser i dag samt mye annet mat. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Går det ann å gå opp i vekt av lettbrus aleine? Si hvis jeg drikker 1,5 l lettbrus om dagen? Er vel ikke særlig sunt, nei, men kan man gå opp i vekt av det? Aleine? Vanskelig å gi et kort og konsist svar her. Når du ser på næringsdeklarasjonen til lettbrus så står det gjerne 0,1 kcal pr 100 ml. Men det betyr ikke at det er det som er nærinsinnholdet! Det brukes veldig komplekse karbohydrater i lettbrus de er så komplekse at kroppen bruker tilsvarende energi mengde på å fordye som brusen innholder. Du vil nok ikke legge på deg av lettbrus, men det er ingen fordel for fordøyelsen din! Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Kreft, nervemekanisme tap, hodepine, dårligere syn. Om den inneholder aspartam. Men pass deg mer heller for MSG :O!!! hehe. Natrium glutamat som brukes i alle toro poser i dag samt mye annet mat. Nå må vi ikke overdrive her. Helsemyndigheter sier at du skal drikke 1.5 liter brus vær dag før det begynner å bli helseskadelig. Så lenge du begrenser deg i likhet med alle andre ting i kosten, så skal nok det gå bra. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Selv en halvliter brus om dagen blir mye sukker i løpet av året. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Kreft, nervemekanisme tap, hodepine, dårligere syn. Om den inneholder aspartam. Men pass deg mer heller for MSG :O!!! hehe. Natrium glutamat som brukes i alle toro poser i dag samt mye annet mat. Nå må vi ikke overdrive her. Helsemyndigheter sier at du skal drikke 1.5 liter brus vær dag før det begynner å bli helseskadelig. Så lenge du begrenser deg i likhet med alle andre ting i kosten, så skal nok det gå bra. Tja, jeg går heller for å unngå all drit, tror små mengder ikke er bra uansett. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det beste er å holde seg unna slikt altogether. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det beste er å holde seg unna slikt altogether. Ja, det er sant. Men så er jo det ytterst få som klarer å holde seg vekk fra brus og lignendes, og som ikke har det alternativet å drikke vanlig sukkerbrus. Lenke til kommentar
Faay Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 lett brus, om du drikker det for mye kan du få kronisk vondt i hode (migrene) å syns skader. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det beste er å holde seg unna slikt altogether. Ja, det er sant. Men så er jo det ytterst få som klarer å holde seg vekk fra brus og lignendes, og som ikke har det alternativet å drikke vanlig sukkerbrus. Skjønner ikke helt hvorfor det å holde seg unna brus skulle være et problem. Det går kun på viljestyrke. Lenke til kommentar
Gjest smarting84 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Min erfaring er at å innta kunstig søtstoff gir en slags "søthunger", som om det får kroppen til å skrike etter mer søtsaker. Kanskje fordi du lurer kroppen til å tro den skal få noe den ikke får. Det er sant som folk her sier, at light-produkter legger du ikke på deg av, da de inneholder ingen kalorier. Men jeg skal banne på at de får deg til å legge mer på deg av alt annet du spiser. Å drikke sånt er å tukle med kroppen sin, og jeg anbefaler det ikke. Jeg drikker kun ordentlig brus, og jeg modererer meg. ------- Å slutte å drikke brus er veldig lett, det handler bare om én ting, å klare å styre seg selv. Se på det slik: i hodet ditt er det to personligheter. Personlighet nr. én er en liten drittunge som bare vil drikke brus, spise usunt, og gjøre en hel masse ting han/hun ikke får lov til. Personlighet nr to er en pappa/mamma som må lære seg å sette foten ned. Å klare å si nei til sine egne lyster er ikke verre enn å la det voksne og fornuftige mennesket i deg bestemme hva du skal få lov til, og ikke la den lille drittungen i deg bestemme. Prøv først med noe lett (f. eks. å ikke drikke brus en hel dag hvis du er skikkelig junkie, evt. en uke). Som med en hvilken som helst drittunge må du være konsekvent, og det må være helt klart at reglene ikke kan tøyes. Hver gang noe minner deg på at du har lyst på brus, ser du for deg at du tar den drittungen og slenger ham ut av vinduet for han skal ikke tigge, og du fortsetter med det du drev med. Du vil snart oppdage at det faktisk er du som bestemmer over deg selv, og på sikt vil denne drittungen plage deg mye mindre. Og du har samtidig blitt et par hakk mer voksen. (noen blir dessverre aldri voksne) Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg har ikke noe problemer med å ikke drikke brus. Har ikke drukket på mange måneder, men de ALLER fleste klarer ikke å holde seg borte fra brus. Det er ikke så lett som du skal ha det til. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Du legger ikke på deg, men forskning har vist at kunstig sukker/søtning restulterer i at kroppen vil ha mer. Så folk pleier å unne seg mer søtsaker. http://diet.lovetoknow.com/wiki/Diet_Soda_Weight_Gain Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Kreft, nervemekanisme tap, hodepine, dårligere syn. Om den inneholder aspartam. Men pass deg mer heller for MSG :O!!! hehe. Natrium glutamat som brukes i alle toro poser i dag samt mye annet mat. Nå må vi ikke overdrive her. Helsemyndigheter sier at du skal drikke 1.5 liter brus vær dag før det begynner å bli helseskadelig. Så lenge du begrenser deg i likhet med alle andre ting i kosten, så skal nok det gå bra. Det er bare tull, jeg tror det var snakk om å drikke mer enn 4-5 liter daglig, eller så var det mer, for 1.5 var det i hvert fall ikke. Og da er det fortsatt bare snakk om "kan være skadelig", ikke at det nødvendigvis er det, og hvor mange personer drikker over 5 liter lett brus daglig? Til gjest, kos deg med pepsi maxen din du. :O) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå