Gå til innhold

AVG9 vs. Windows Defender

Anbefalte innlegg

Hallo!

Nå har jeg et dilemma her.

Jeg har brukt AVG i omtrent 1,5 år nå, og har vært veldig fornøyd med beskyttelse det har gitt PC'n min til nå.

Men med versjon 9 som ble utgitt nylig har det dukket opp et problem; AVG skrur av Windows Defender, slik at jeg får melding om at det er avskrudd når jeg restarer maskina.

Dette er irriterende. Ikke minst fordi jeg ikke ønsker at AVG skal tukle med hva som kjøres på min PC, også fordi jeg nå lurer på om jeg skal gå for Microsofts sikkerhetsløsninger og fjerne AVG...

Alternativene står for meg som følger:

- Beholde AVG, skru av Defender for godt.

- Fjerne AVG, bruke Defender + Microsoft's antivirusløsning (husker ikke navnet pr. nå).

- Finne et annet antivirusprogram (siste alternativ, lite lysten på dette).

Jeg kan jo også vente på at AVG eventuelt skal fikse dette i en patch. Men, det er interessant å se hva folk her inne mener. :)

Kjør debatt!

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behold AVG, skru av Defender for godt.

Defender har vist gang på gang at det er et ganske ubrukelig program.

De tok en test på HW hvor de testet Defender mot Superantispyware og et annet program jeg ikke husker navnet på.

Defender fikk stryk karakter

Kan du vise meg denne testen?

Jeg kan anbefale Microsoft Security Essentials. Funker knallbra. Jeg måtte bruke Chrome for å laste ned, med de andre nettleserne fikk jeg beskjed om at MSE ikke var tilgjengelig for "your country/region".

linkylink

Takk, jeg vurderer faktisk å gå for dette alternativet.

Blant annet fordi jeg da kan forholde meg "native" til Windows-produkter, hvis jeg allikevel skal bruke Defender kan jeg slenge på resten av sikkerhetspakka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...