Gå til innhold

Ny TV til gutterom

Anbefalte innlegg

Hvis de bare skulle hente en cola og tv'n permanent-brant seg på 1 minutt, må det ha vært noe alvorlig feil med panelet. (Gamle skjermer hadde mer problemer med innbrenning). Derimot, om det var en ny skjerm, og vedkommende gikk og hentet seg en cola, og samtidig la seg for kvelden, uten og skru av skjermen, da ville det muligens hatt konsekvenser for skjermen.

Poenget er at det skal mye til for å permanent ødelegge en plasmaskjerm. Når det kommer til egenskaper ved spill er den derimot overlegen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke det jeg sa. Jeg sa at det skal mye til for å få en permanent innbrenning. Det er mange faktorer som spiller inn her, bla type plasmapanel, alder, hvor mange timer panelet har gått osv. Men for de alle oppegående mennesker som har litt styr på konseptet om tid, er dette ikke noe problem lenger.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg flere som har hatt Plasma til spilling, og 4 av 6 av kameratene mine har innbrenning. Skal ikke mye til, du ender jo opp å spille ganske mangen timer, og f.eks det som skjedde til mine kamerater var minimap til GTA V som brente seg inn.

Det skal ikke mer til enn det. Spill har faste ikoner osv som sitter fast hele tiden. Det er dette som er farligt å bruke spill konsol på Plasma. Det er også derfor plasma er ikke til å anbefale for folk som har tenkt å bruke TVen til spilling.

Neville, nå driver du igjen å tulle. Kjøp den Samsungen, og ikke tenk mer over dette. Du driver deg til vannvidd. Det vil alltid være noe nytt, og bedre når det gjelder teknologi. Trikset er å vite når du skal stoppe og bestemme deg.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Avid: Nå er kanskje dette modeller som er litt eldre, eller har alle 6 helt splitter nye skjermer? For at en innbrenning skal bli permanent i nye skjermer, skal det mye til. Selv har jeg ofte økter med spilling på 6-8 timer (også med GTA) hvor det har gått særdeles fint med min (snart 2 år gamle) Panasonic plasmaskjerm. Så det og ikke anbefale plasma pga dette syns jeg blir ganske søkt. Det handler om å bruke litt normalt vett, og da har du til gjengjeld en skjerm som gir deg en mye bedre spillopplevelse overall.

Lenke til kommentar

Nei, den ene var bare 1år gammel LG og skjedde rundt nyttår ifjor. Han fikk ny siden har hadde sånn utvidet garanti.

Har en kamerat som jobbet hos Elkjøp, og han har fortalt at de har slit med innbrenning på flere plasma, derfor kjører de nå kunn film på demo og ikke TV sendinger (pga TV ikonet).

Ikke missforstå, jeg elsker plasma, og er fullstendig klar over at bildet er det beste du får.

Men å ha en TV der du må passe på ditt bruk, eller det du kaller litt normalt vett (hva det skal nå bety) blir feil i min meining. Dessuten vil den faren med innbrenning alltid sitte i bakhode mens du spiller (ivertfall hos meg).

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Nå har jeg tenkt grundig gjennom dette. Har målt opp at tven vil stå under 3 meter fra der hodet mitt blit plassert når jeg ser på tv. Har jeg da egentlig behov for hele 46 tommer? Jeg selv mener dette kan bli litt for stort, og er det ikke da bedre å bruke pengene på en 40-42 tommer som er mye bedre enn samsungen?

Lenke til kommentar

Sant nok, men jeg er ikke ute etter å fylle veggen med tv slik at jeg må bevege blikket flere meter hvis jeg feks skal spille fifa. Er ute etter et tv som passer til rommet, innenfor den gitte prisklassen. Dermed tror jeg 46 blir unødvendig stort for det lille rommet mitt. Da tenkte jeg bare at det er bedre å kjøpe et tv til feks 5-6000 tusen som er bedre enn samsungen i stedet for å kjøpe middels bra kvalitet for et par tusenlapper mer.

Lenke til kommentar

Om du har en 50-tommer på tre meters avstand klarer du akkurat å skjelne individuelle pixler på en "HD-Ready" TV (720p). Materiale i 1080p vil du ha utbytte av helt opp til godt over 70 tommer.

Anathema har rett, det blir aldri for stort. Kjøper du 40" vil du angre før det har gått en måned, "Bevege blikket flere meter" med en 46" trenger du ikke bekymre deg for :p

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for at jeg i prinsippet ikke trenger mer enn 40 tommer nå. Har på nytt letet litt rundt og fant DETTE. Ser at prisen er veldig lav der i forhold til andre butikker, så er dette et bar tilbud?

Jeg har bestemt meg for at jeg i prinsippet ikke trenger mer enn 40 tommer nå. Har på nytt letet litt rundt og fant DETTE. Ser at prisen er veldig lav der i forhold til andre butikker, så er dette et bar tilbud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...