Neville Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Størrelse: 40/42'', sitter 3-4 meter fra tven. Prisklasse: Prisen bør ikke ligge over 6000kr. Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? Plasma er uaktuelt, så det bør være LCD. Tven må ha full-hd. Hva slags kildesignal har du? Har rikstv for tiden. Hva annet enn tv skal du bruke den til? Tven vil bli mye brukt til spilling på xbox, og en del til film. Skal du koble til pc? Det må være mulig å koble den til pc, og da vil den bli mest brukt til film. Endret 25. februar 2010 av Neville Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 http://www.lydogbilde.no/hyttefeber-i-hd.4749622-117331.html#artid4749626 Lenke til kommentar
Neville Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Er som sagt ute etter et tv på minst 40''. Noen som har erfaringer med DETTE apparatet? Synes det virker veldig bra i forhold til pris. Lenke til kommentar
HrMetics Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Husker jeg kjøpte en 28" widescreen for seks år sida. Den kosta 4000, og var billig da. En svær TV. Nå får man jo nesten 20" større for samme prisen. Tida flyr. Prisene stuper. Lenke til kommentar
Neville Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Gjorde faktisk akkurat det samme, og det er den tven jeg enda bruker. Vil helst slippe å vente så lenge med å bytte den ut, siden slike tver rett og slett begynner å gå ut på dato. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Philipsen er "grei". Det er vel som du sier, mye spesifikasjoner for pengene. Kjører du den på noenlunde ok signal er den ikke så gal, men et SD signal er dreper. Det samme skjer egentelig på HD, den blir grusomt blass. Men har du kun 6k og bruke er det stor full hd for lite cash. Lenke til kommentar
Neville Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Har mye mer enn 6000 å handle for, men føler ikke jeg vil bruke mer penger på tv for øyeblikket. Men er det noen som vet hvordan denne tven er i forhold til andre tver i samme prisklasse og størrelse på markedet? Er det stor forskjell på Philipsen i forhold til DENNE og DENNE for eksempel? Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444117 hvis du har penger til det så vurder større, det blir aldri for stort Så lenge man har hd dekoder er det ikke noe problem. Ser at du har fått med deg at det skal være lcd og full hd, det er viktig. Vært gjennom flere hd tv'er, personlig er jeg mest fornøyd med samsung. Kontrast er veldig viktig så du ikke ser svart grøt når det er mørke scener i filmer f.eks. så anbefaler deg uansett å dra i butikken og sjekke ut litt selv og, før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
Neville Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Har sett litt på den der modellen på flere butikker, og har vurdert den litt. Men jeg synes bildet på denne virker veldig skurrete og uklart i forhold til flere modeller i samme prisklassen. Jeg kommer ikke til å bruke den veldig mye til vanlig tv titting, men så lenge bildet er helt ok, så er det godt nok for meg. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Bare som en generell notis til alle som drar i butikken på tvjakt, sørg for at de har ordentlig bluray kilde, jeg har vært borti butikker som har vist full hd tv'er med analogt signal eller referansedvd'er.. Det vil omtrent se verre ut på en ordentlig fullhd enn en CRT ettersom en fullhd viser detaljer så mye klarere, så har man en dårlig kilde vil det være desto verre på en ordentlig tv. Dette er mer kritisk desto større tv'en er. Og en annen ting er jo at tv'ene aldri er justert riktig heller men det gjelder jo overalt, noe som er veldig viktig men ofte neglisjert Du finner nok en tv du blir fornøyd med til slutt neville Lenke til kommentar
Neville Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Sant nok, men når man bor på en middels stor plass med 3 elektobutikker med kun utgåtte modeller, blir ikke jobben så mye enklere. Selv er jeg langt fra noe ekspert på dette området, og for meg er stort sett alle tvene stort sett like, så er nesten umulig å ta en avgjørelse. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ville heller kjøpt en projektor jeg da, men men. 6000Kr? Ville lagt til 500Kr og kjøpt DENNE. Lenke til kommentar
Neville Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Der har vi enda et alternativ, ja. Men noen som vet hvordan disse samsung tvene er i forhold til den tidligere linkede Philips tven? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Nå er Samsung veldig solid, om ikke ledende, innen LCD TVer. Philips har ikke gjort noe særlig bra her test messig. Dessuten synes nå jeg at Samsungen ser flottere ut, og er større. Lenke til kommentar
Neville Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ja, jeg tror det vipper mer og mer mot Samsung nå. Men er ''Netshop'' pålitelige? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Ja, jeg tror det vipper mer og mer mot Samsung nå. Men er ''Netshop'' pålitelige? Ja, jeg bestiller ofte fra de uten problemer. Retur går lett unna, bra service osv. Huff, må innrømme at den TVen frister selv.... Ikke glem å kjøp Jordseparator også, det er påkrevd. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=31830 Endret 26. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Neville Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Takk for hjelpen! Men er det flere her som har erfaringer med slike Samsung tver? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Er ikke 530 en gråimportmodell? I så tilfelle anbefaller jeg deg og holde deg langt vekk. Du får dårlige / ingen garantibetingelser så vidt jeg vet. 535 (530) faller også i samme kategori som philips tvn med blasshet, men den er kanskje hakket bedre. Den ser ivhertfall langt bedre ut, avskrudd. Galvanisk skille er en vits, btw. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Gråimport? Hva vil det si? Aldri hørt om et produkt som kvalifiserer for å gi dårligere garanti. En rask søk på google finner jeg masse bra anmeldeser fra kunder osv. Fleste ligger på 9, og 9.5. Endret 26. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Neville Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Hvor har du funnet disse anmeldelsene? Har søkt rundt overalt og ikke funnet en eneste tilbakemelding på denne samsungen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå