asyrst Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 jeg er nysgjerrig på linux. Har nå redhat på maskina, men jeg tenker på å legge inn slackware. Er totalt n00b på dette område, så tror dere dette er lurt? Alt jeg kan om data har jeg lært ut i fra egne erfaringer å utprøvninger og det har funket fint til nå. Dette er også min stategi på dette område. Er det et must å lese å sette seg inn i ting i linux, eller kan jeg benytte min utprøvingsstrategi? Jeg har nok av tålmodighet, så det er ikke noe problem. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 I linux blir det som oftest litt lesing... er ikke så lett å bare tenke seg fram til en kommando i konsollen. Og jeg tror kanskje at du bør bruke noe som f.eks. RH en stund før Slack... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 For å være ærlig er ikke slack en god distro for nybegynnere. Du burde heller starte med enkle og brukervennlige distroer som SuSE eller Mandrake før du går over til mere avanserte distroer som Debian, Gentoo eller Slackware etterhvert som du blir mere kjent med systemet Vil fraråde RedHat på det sterkeste... Installasjonsguide for SuSE 8.2 finner du her... Denne newbieguiden er veldig god... :wink: MarcelSB Edit: Se under Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hvorfor fraråde RH??? det er det jeg lærte meg linux med, og det funket fett og var brukervennlig... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 det er MarcelSB på det værste; alt annet er bra, med unntak av RedHat. Jeg liker RH best, og spør 10 forskjellige Linuxbrukere, og få 10 forskjellige svar.... RedHat, Mandrake og SuSE er greie for nybegynneren Slackware og Debian er mer for de som har brukt Linux en stund... (slackware er noe dritt syns nå jeg; klin umulig å oppgradere pakker ol. uten mye plunder.) RedHat er det jeg har brukt de siste 5 årene, selv om jeg har prøvd meg på de fleste distroene, faller jeg som regel tilbake Lenke til kommentar
xeon Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 For å være ærlig er ikke slackhat en god distro for nybegynnere. Er den distroen avansert? Hvor kan jeg laste den ned? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 For å være ærlig er ikke slackhat en god distro for nybegynnere. Er den distroen avansert? Hvor kan jeg laste den ned? Avansert? nei, bare blundrete, alt skal installeres fra kildekode.... www.slackware.com Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 For å være ærlig er ikke slackhat en god distro for nybegynnere. Er den distroen avansert? Hvor kan jeg laste den ned? Avansert? nei, bare blundrete, alt skal installeres fra kildekode.... www.slackware.com Har Slackware begynt å lage en distro som heter SlackHat også? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har Slackware begynt å lage en distro som heter SlackHat også? hmmm... tenke, tydeligvis Eller er det bare MarcelSB som trekker alle distroene han ikke skjønner inn i et navn? Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Eventuelt har han akkurat snakket med SlackHat på #hw.no/linux @ EFnet Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Haha Sånn går det når man snakker på IRC hele døgnet og ikke får nok søvn :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 For å være ærlig er ikke slack en god distro for nybegynnere. Du burde heller starte med enkle og brukervennlige distroer som SuSE eller Mandrake før du går over til mere avanserte distroer som Debian, Gentoo eller Slackware etterhvert som du blir mere kjent med systemet Vil fraråde RedHat på det sterkeste... Installasjonsguide for SuSE 8.2 finner du her... Denne newbieguiden er veldig god... :wink: MarcelSB Edit: Se under Enig i at redhat er py, men jeg ville nå også si at Mandrake er py... MER py faktisk :wink: Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 py var forresten et artig ord... Kan jeg få tillatelse til å bruke det en gang i blandt ?? py ! - rett og slett genialt Lenke til kommentar
ism Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Alt jeg kan om data har jeg lært ut i fra egne erfaringer å utprøvninger og det har funket fint til nå. Dette er også min stategi på dette område. Er det et must å lese å sette seg inn i ting i linux, eller kan jeg benytte min utprøvingsstrategi? Jeg har nok av tålmodighet, så det er ikke noe problem. Hva tror dere? Prøve og feile strategien funker sikkert fint den, men før eller siden må du nok lese litt dokumentasjon Der Kommer The Linux Documentation Project inn i bildet. Jeg anbefaler sterkt å kikke litt på Guides for generell informasjon, og dersom det er spesifike ting du lurer på kan du kikke innom Howtos. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 py var forresten et artig ord...Kan jeg få tillatelse til å bruke det en gang i blandt ?? py ! - rett og slett genialt Py er lisensiert under GPL, så bare bruk det, og dessuten var det ikke jeg som fant det på heller da... kan ikke tro at du ikke har hørt ordet PY før!! Kanskje det er et bergensord. (Og for deg som ikke visste hva det betyr, det er noe negativt noe ) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Siden vi først er i gang med å flame om distroer så kjører serveren min nå på pay-per-box v0.0.2 Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Siden vi først er i gang med å flame om distroer så kjører serveren min nå på pay-per-box v0.0.2 Hva er det for no? Et annet ord for Windows? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå