Khaffner Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Etter snart fem års eierskap av elgitar synes jeg det passer seg å skaffe en akkustisk gitar i tillegg, men jeg tror jeg har noen sære kriterier. Finnes det noen akkustisk gitar der ute - med nylonstrenger - med mikrofon - med cutaway - som gjerne er forholdvis tynn - har slank hals - og koster under 4000,-? En kamerat har bestilt denne, kan den også være noe for meg? Jeg skal prøve den selv ved neste anledning. Er det en realistisk prisramme jeg ser for meg? Hva koster en slik gitar etter mine krav? Tips meg helst om gitarer som er å oppdrive i Oslo (4sound, riff osv) Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) gå til alle musikkforretningene, huk tak i en dude som jobber der og si: - vil ha klassisk gitar (nylon strenger) - med mikrofon - med cutaway - som gjerne er forholdvis tynn - har slank hals - og koster under 4000,- - What do you got for me Sally? Så skal du se at du blir lykkelig eier av en gitar før du vet ordet av det EDIT: google gitaren hvis du lurer på pris.... www.gitarhuset har gitaren til kr 1995. se også Ibanez G-200ECE NT og Morgan MCT-2 Endret 26. februar 2010 av proaudio Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ta en tur til Myhrbraaten (ved Gunerius), spør, og prøv gitarene. Nylongitarer i den prisklassen kan fort ha lite justeringsmuligheter og være elendig å spille på, gjerne på grunn av for høy strengehøyde. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Prøvde idag den gitaren jeg nevner i førstepost, absolutt bra nok for meg. Koster i underkant av to tusen inkl hard bag og frakt, må nesten bli den hvis jeg ikke får bedre forslag her Lenke til kommentar
preacherr Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Gidderke åpne ny tråd så tenkte å spørre om gitar selv. Håper det går greit khaffner Har spilt akustisk gitar nå i 2 år, føler jeg har kommet et godt stykke, og leter nå etter en ny gitar. Har egentlig funnet meg en også, bare lurte på om noe her kanskje hadde noen erfaringer fra denne gitaren, eller vet om den duger? Her er den http://www.intersalg.no/index.php?id=472608&altprod=1&parent_prod=420130&page=modules%2Fproduct Takk for oppmerksomheten Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Gidderke åpne ny tråd så tenkte å spørre om gitar selv. Håper det går greit khaffner Har ikke spilt på denne selv, men tror den er laget for scenebruk. Ergo er resonansen litt dårlig som reduserer feedback. Den er sikkert god på PA men akustisk er uvisst. Halsen er jo en velkjent fender, så ingen overaskelser der. Skulle gjerne prøvd den. Kommer litt ann på hvordan musikk du spiller og hva du er ute etter. Er nok mye et rytmeinstrument denne gitaren her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå