Gå til innhold

Dubstep-tråden

*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde håpet på Flux Pavilion tho, men bare Skrillex i seg selv er bra nok :D

Såvidt jeg har forstått så kommer Flux også. Står i allefall det på eventen på Skrillex sin myspace. http://www.myspace.com/events/View/11642150/S-K-R-I-L-L-E-X/Spektrum

Jepp, og på bildet av THE MOTHERSHIP TOUR-datoene som ble postet av Oreokjeks lenger opp står det også Flux Pavilion.

Det som får det til å skurre litt for meg er at verken Atomic Soul eller Oslo Spektrum har nevnt noen gjesteartister. Det er utelukkende Skrillex som er nevnt på deres nettsider. Konsertstarten er også litt sent, kl. 21.30, men vet ikke om det har noe å si.

Må nok kontakte Oslo Spektrum for å få et klart svar.

Lenke til kommentar

Hadde håpet på Flux Pavilion tho, men bare Skrillex i seg selv er bra nok :D

Såvidt jeg har forstått så kommer Flux også. Står i allefall det på eventen på Skrillex sin myspace. http://www.myspace.com/events/View/11642150/S-K-R-I-L-L-E-X/Spektrum

Jepp, og på bildet av THE MOTHERSHIP TOUR-datoene som ble postet av Oreokjeks lenger opp står det også Flux Pavilion.

Det som får det til å skurre litt for meg er at verken Atomic Soul eller Oslo Spektrum har nevnt noen gjesteartister. Det er utelukkende Skrillex som er nevnt på deres nettsider. Konsertstarten er også litt sent, kl. 21.30, men vet ikke om det har noe å si.

Må nok kontakte Oslo Spektrum for å få et klart svar.

Argh. Flux Pavillion kommer IKKE til Spektrum, selv om det hadde vært faen så fett. Det er KOAN Sound som skal gjeste når de er her i Oslo. Det er veldig vanlig at support varierer fra sted til sted, og det er også vanlig at supportartister ikke nevnes. Som jeg sa i den første posten har jeg kontakt med Spektrum, pratet med de forrige helg og fikk info.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er en gjeng her som ikke klarer å bestemme oss for hvilken sjanger musikken til Dope D.O.D. går under. Fant bandet nå nylig og min umiddelbare reaksjon var at beaten i bakgrunn var dubstep, derfor jeg poster her, men nå har dubstep vanligvis 140-150 beats i minuttet og jeg har ikke peiling lengre. Rå musikk har de hvertfall.

Lenke til kommentar

Er en gjeng her som ikke klarer å bestemme oss for hvilken sjanger musikken til Dope D.O.D. går under. Fant bandet nå nylig og min umiddelbare reaksjon var at beaten i bakgrunn var dubstep, derfor jeg poster her, men nå har dubstep vanligvis 140-150 beats i minuttet og jeg har ikke peiling lengre. Rå musikk har de hvertfall.

Jeg ville kalt det noe sånt som en krysning av dubstep, grime og hip hop. Du har helt rett med tanke på bpm, dubstep er stort sett fra 135-145bpm. Dope DOD er uansett jævlig fete, skulle bare kicka han siste duden ut av gruppa, som TMW sier over kan han ikke rappe for sitt eget liv! Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Jeg ville kalt det noe sånt som en krysning av dubstep, grime og hip hop. Du har helt rett med tanke på bpm, dubstep er stort sett fra 135-145bpm. Dope DOD er uansett jævlig fete, skulle bare kicka han siste duden ut av gruppa, som TMW sier over kan han ikke rappe for sitt eget liv!

Får vel bare slå meg til ro med det er en krysning ja. En jævla bra krysning i alle fall! Og er enig med dere begge, hadde de kastet ut han ene som er et produkt av en livstil på crack så hadde de blitt enda fetere.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Jeg har hatt som hobby å snekre sammen litt elektronisk musikk på PC'en siden Fast Tracker 2 i DOS, og i den sammenheng tenkte jeg at jeg skulle lære litt om hvordan sette sammen en solid Dubstep-base en kan lage låter med. Kom dermed over noen "tutorial"-låter av Dubba Jonny som var rimelig heftig. Hadde ikke hørt om han før, så søkte litt rundt og fant denne fantastiske låta:

http://www.youtube.com/watch?v=YHGu2Pv2kx8

Her er forøvrig tutorial-låtene:

http://www.youtube.com/watch?v=1mA-6mrYypU

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...