Gå til innhold

Dubstep-tråden

*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kan jo prøve clublife.no, norges største forum for elektronisk musikk. Men det er nok mest house og trancefolk der, men man skal ikke se bort ifra at en kan finne endel der som driver med dub step der også.

Jeg "er der" allerede :) Men med tanke på dnb/dubstep/etc så er det ganske så fattig. I hvert fall med tanke på hvordan miljøet har eksplodert. Så jeg svarer kanskje på mitt eget spørsmål; det er i aller høyeste grad på tide med noe dedikert.

Dessuten blir jeg litt uvel av å være i nærheten av trance... I'm not hatin', det handler bare om personlig smak og dårlige minner :blush:

Lenke til kommentar

Hmmmm....

Hvordan er stemninga for å starte et eget norskspråklig forum for dnb, døbbstepp og annen saftig bass? Jeg har leita overalt, og det eneste som ligner på noe sånt er denne tråden samt en tilsvarende på Freakforum. Det et par musikkforum her og der, men ikke noe dedikert.

I den korte tida jeg har forsøkt meg på miksing har jeg oppdaget at det er enormt mange basshuer i vårt langstrakte land, flere enn jeg ante. Jeg har vært opphengt i den lille dnb-scenen her i hovedstaden i hele mitt "voksne" liv, men det er først nå jeg har løfta blikket fra navelen. Dubstep har eksplodert de siste årene, og sørget for masse ferskt blod og interesse for tilsvarende sjangere (trommebeist!). Det er helt vilt hvor mange som har fått interesse for bra musikk.

So.... jeg er i gang med å lansere en blogg akkurat nå, og har registrert et domene til denne. Men jeg begynner å lure på om det først og fremst burde være et forum isteden, eventuelt begge deler. Jeg jobber som art director og webdesigner, så jeg kommer til å lage noe som ligner på en blogg uansett. Men ka dokke tru, burde ikke norske basshuer ha sitt eget forum?

en blogg liknende housebloggen.no osv har helt klart gjort seg

Lenke til kommentar

Dubstepkveld på Revolver i kveld. Noen andre som skal? :)

Jeg er tilstede støtt og stadig, tho ikke dag :p

Nice :) Du har sjangsen til å dra ut å høre dubstep i morgen også på The Villa.

Hehe yeahhh, har vært en del tilstede på Villa også, men blir nok ikke noe i kveld heller. Da var det Shit City Tekk som spilte, og de var vel de første i byen til å spille dubstep ute her til lands, på både Villa og Hausmania. De hjalp meg mye i gang med DJingen min for noen år siden.

Hmmmm....

Hvordan er stemninga for å starte et eget norskspråklig forum for dnb, døbbstepp og annen saftig bass? Jeg har leita overalt, og det eneste som ligner på noe sånt er denne tråden samt en tilsvarende på Freakforum. Det et par musikkforum her og der, men ikke noe dedikert.

I den korte tida jeg har forsøkt meg på miksing har jeg oppdaget at det er enormt mange basshuer i vårt langstrakte land, flere enn jeg ante. Jeg har vært opphengt i den lille dnb-scenen her i hovedstaden i hele mitt "voksne" liv, men det er først nå jeg har løfta blikket fra navelen. Dubstep har eksplodert de siste årene, og sørget for masse ferskt blod og interesse for tilsvarende sjangere (trommebeist!). Det er helt vilt hvor mange som har fått interesse for bra musikk.

So.... jeg er i gang med å lansere en blogg akkurat nå, og har registrert et domene til denne. Men jeg begynner å lure på om det først og fremst burde være et forum isteden, eventuelt begge deler. Jeg jobber som art director og webdesigner, så jeg kommer til å lage noe som ligner på en blogg uansett. Men ka dokke tru, burde ikke norske basshuer ha sitt eget forum?

Du har fått PM dude

Dette er forresten en god kompis av meg. Det er ikke min stil at all, men kanskje noen av dere liker det:

HotShot - Luna's Theme

http://soundcloud.com/hotshot/hotshot-lunas-theme

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Hehe yeahhh, har vært en del tilstede på Villa også, men blir nok ikke noe i kveld heller. Da var det Shit City Tekk som spilte, og de var vel de første i byen til å spille dubstep ute her til lands, på både Villa og Hausmania. De hjalp meg mye i gang med DJingen min for noen år siden.

Kjenner du Svein og Anwar?? Da har vi kanskje møtt hverandre før... hmm...

Lenke til kommentar

Haha. Husker ikke hva de heter engang, er noen år siden jeg har sett de. Kjenner egentlig hovedsaklig Spiro fra Shit City Tekk :)

Kjetil heter han vel

Min dubstep tune of the week:

501 - My Favourite Sins

http://www.youtube.com/watch?v=wDgX1P9qt40

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Helt klart, så lenge det ikke bare blir mainstream "dubstep" som Skrillex :)

Tanken er vel å spre basskultur over det ganske land som en hyperaktiv kjønnssykdom. Jeg skal ikke si noe slemt om feks. Skrillex, han har lagd mye fett og gjort mye for å få dubstep ut til et bredere publikum. Personlig synes jeg det holder med tre låter før jeg blir stappmett, og mye han lager er så fullt av cheese at jeg blir laktoseintolerant. Men hvordan definerer man hva som er ekte/kosher/halal dubstep, og hva som er mainstream? Antall fans? Størrelse på skrifttypen på festival-postere?

Men jeg ser ikke helt problemet med at stadig fler "oppdager" dubstep og lignende. Problemet med feks. drum&bass har i alle år vært at det ikke har kommet inn noe særlig friskt blod, og utallige klubbkonsepter har dukka opp og deretter dukka under. Så kjør på - jo flere som begynner å lytte til elektronisk og basstung musikk, desto bedre. Flere fans = mer fokus og omtale = flere klubbkvelder = flere DJer = flere produsenter = etc. Jeg har feks. vært i kontakt med Cutline i Bristol angående booking, men siden de ikke er godt nok kjente her i Oslo ville det blitt vanskelig å fylle en hel klubb og å ikke gå i minus.

Problemet med "mainstream"-greia dukker opp når markedskreftene oppdager at det er masse kids med penger som liker en viss musikktype. Da risikerer vi å bli spydd ned av Jamba-reklamer med dubstep-ringetoner, Hits for Kids med dubstep-låter etc. Men innen den tid har de som virkelig har interesse for musikken for lengst flyttet seg videre til noe annet fett og spennende.

Arr, I rant.

Lenke til kommentar

Haha. Husker ikke hva de heter engang, er noen år siden jeg har sett de. Kjenner egentlig hovedsaklig Spiro fra Shit City Tekk :)

Kjetil heter han vel

Min dubstep tune of the week:

501 - My Favourite Sins

Den låta er heftig! Hørte den for første gang på torsdag, måtte ta den med i en miks jeg sitter med.

Kjenner ikke Spiro, men Anwar og Svein er Subway og Tech. Verden er liten, osv.

Endret av thismeanswar
Lenke til kommentar

Helt klart, så lenge det ikke bare blir mainstream "dubstep" som Skrillex :)

Jeg skal ikke si noe slemt om feks. Skrillex, han har lagd mye fett og gjort mye for å få dubstep ut til et bredere publikum. Men hvordan definerer man hva som er ekte/kosher/halal dubstep, og hva som er mainstream? Antall fans? Størrelse på skrifttypen på festival-postere?

Jeg tenkte mer på at storparten av sangene til Skrillex ikke inneholder noe dubstep, og at det er så mye annen fet dubstep som mange ikke legger merke til. Skrillex er jo tross alt en av favorittartistene mine, så har ikke noe negativt å si om han ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på at storparten av sangene til Skrillex ikke inneholder noe dubstep, og at det er så mye annen fet dubstep som mange ikke legger merke til. Skrillex er jo tross alt en av favorittartistene mine, så har ikke noe negativt å si om han ;)

My point exactly! På grunn av nettopp Skrillex er det nå en enorm oppblomstring i denne delen av elektronisk musikk. Publikumsantallet har eksplodert, det spretter opp nye labels og nye artister hele tiden og enhver klubb med respekt for seg selv har en og annen dubstepkveld. Alt det her innebærer at artister som spiller fet dubstep sannsynligvis får mer oppmerksomhet nå enn noensinne.

Skrillex er en av mine favoritter også, han klarte å konvertere en hardbarka dnb-fyr som var svært så skeptisk :)

Jeg liker ikke Skrillex, han er mainstream, og alle sangene er ganske like

Hva mener du med "mainstream" ?

Lenke til kommentar

Han bruker kun massive pluginen og en preset for Basslinen hans. Har ikke sett endring i Basslinen hans siden Scary Monsters :p

Deilig Remix for å si det mildt :dribble:

http://www.youtube.com/watch?v=YsVOB1uWYjg

Stemmer, alle kan være enige i at han har en signaturlyd. Men det er det svært mange andre som også har - det er forholdsvis enkelt å kjenne igjen en låt på synthene, bare se på Document One, Ephixa, Dodge&Fuski, DJ Fresh etc.

Han bruker Ableton Live og Massive ja, men noen preset er det ikke akkurat. Basslyden han har blitt sånn kjent for er det mye kuking som må til for å gjøre det riktig - mate inn og ut, sample om igjen og om igjen, filtrere i hytt og pine... du skjønner tegninga.

Jeg har kanskje fire Skrillex låter jeg elsker, og de fleste av dem er remixes. Så for meg blir det for monotont.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...