Gå til innhold

Dubstep-tråden


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sagt det før og jeg sier det igjen, nemlig at i denne tråden er det to typer lytere. De som liker den eldre, mer rolige formen for dubstep aka James Blake og Benga, og de som liker den nyere, "skitnere" musikken som f.eks. Skrillex, Flux og Nero. Personlig er jeg fan av sistnevnte og har vært lytter siden ei god stund før Skrillex kom i lyset, men det hindrer meg ikke i å si at jeg absolutt digger musikken hans. Samtidig har jeg stor respekt for andres musikksmak og er ikke av typen som ser ned på folk fordi de har en litt annen smak enn meg. Haters gonna hate, lovers gonna love.

Lenke til kommentar

Hørte Autolaser her på P3 om dagen, liker at norske dubstepartister også settes i lyset!

 

Cuz: Jeg vil ikke si at du skal unngå Skrillex, bare det at for det første - musikken hans er(grovt sett) ikke dubstep. Det finnes utallige andre dubstepartister som du kan finne minst like spennende som Skrillex, og som ikke bare har WRAAARARARAARARAR, men mer classy dubstep som faktisk er mulig å høre på uten å trekke sammenligninger til et mixebord som nettopp har fått et glass cola over seg.

 

James Blake er en utrolig god artist som mange mainstreamungdommer aldri har hørt om, og de vil mest sannsynligvis si at han ikke lager dubstep(noe de tar feil i, han lager dubstep alà slik det opprinnelig var). "Limit To Your Love" er den mest populære sangen hans, så du kan sikkert ta en titt på youtube for å høre på den og andre sanger han har lagd. Selv liker jeg "The Wilhelm Scream" av Blake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hørte Autolaser her på P3 om dagen, liker at norske dubstepartister også settes i lyset!

 

Cuz: Jeg vil ikke si at du skal unngå Skrillex, bare det at for det første - musikken hans er(grovt sett) ikke dubstep. Det finnes utallige andre dubstepartister som du kan finne minst like spennende som Skrillex, og som ikke bare har WRAAARARARAARARAR, men mer classy dubstep som faktisk er mulig å høre på uten å trekke sammenligninger til et mixebord som nettopp har fått et glass cola over seg.

 

James Blake er en utrolig god artist som mange mainstreamungdommer aldri har hørt om, og de vil mest sannsynligvis si at han ikke lager dubstep(noe de tar feil i, han lager dubstep alà slik det opprinnelig var). "Limit To Your Love" er den mest populære sangen hans, så du kan sikkert ta en titt på youtube for å høre på den og andre sanger han har lagd. Selv liker jeg "The Wilhelm Scream" av Blake.

 

 

James Blake, dubstep? Nei, det er det ikke. Hører heller ikke noe opprinnelig dubstep (som du selv skriver) i hans musikk. Ja, elementer av elektronisk musikk, men dubstep, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...