Villmink Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei. Jeg kunne tenke meg å få en varsellampe å lyse når pc'n min er igang. Fikk ideen når jeg var på Ikea og så en billig varsellampe som man kunne bytte ut symbolet på. Den så litt billig ut så jeg kommer nok til å prøve å få tak i noe finere. Er det noen her som har noen ideer eller som har vært borti lignende prosjekt? Hadde vært fint med noen tips da jeg ikke er så erfaren med slik elektronikk. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 dette burde være enkelt å få til. for å forklare det enkelt, når pc'n er på, finner du 5V og 12V på de kontaktene du har inne i kabinettet som du bruker å koble til cd-rom, harddisk, etc. dersom du da finner ei varsellampe som går på 5V eller 12V, kan du ganske enkelt bare koble denne til på denne kontakten(vær obs på forskjellen mellom 5V og 12V). lampen vil da lyse, eventuellt rotere så lenge pc'n er på, og bare da. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Vil det ta mye strøm? Jeg har bare 360W PSU og har ganske mye katoder/radeon 9700 pro og 3 harddisker så jeg vet ikke om det er så mye å gå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå