Dtre Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er det noen som vet hvor man får kjøpt billige PVC-rør? Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvilken dimensjon er det du er ute etter og hva skal de brukest til. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Som Ansats skriver så hadde det vert kjekt å visst dimensjon å hva det skal brukest til, om du ikke er for kresen kan du alltids høre med et anleggsfirma i nærheten om dem har noen brukte rør liggendes, slikt blir som regel kastet. Hvor langt skal du legge forresten ? Skal du legge bunnledninger skal dette gjøres av rørlegger. Lenke til kommentar
Dtre Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Hehe, skal lage potet kanon, trenger ca200mm, ca 1/2meter langt. Og overgang fra 200mm til 100mm. Og 100mm ca 1meter. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Når det er så lite så er det sannsynlig at din lokale entreprenør har liggendes noen rester av en 6meters lengde. 100mm rør har jeg faktisk aldri vert borti men 110mm derimot bruker vi mye.. Usikker på hva som blir brukt i dine trakter. Eventuelt din lokale kommunaltekniske stasjon. Overgangene er ganske dyre så du er obs på det. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Var ikke dette sånn ca det dobbelte av dimensjonene, til en potetkanon å være? Trodde det var 0,5m med 110mm til kammeret og 1-1,5m med 50 mm rør til løpet jeg. Kanskje husker jeg feil. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Husk at PVC kan vere livsfarleg å lage potetkanon av, om du får for mykje trykk i den. Splintar over alt. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 PVC er risikosport ja! Tenkte ikke på det. Vi brukte avløpsdeler. Fungerte fint som bare det. Det er myklast og ganske seigt. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 PVC er risikosport ja! Tenkte ikke på det. Vi brukte avløpsdeler. Fungerte fint som bare det. Det er myklast og ganske seigt. Jeg må bare spørre av ren nyskjerrighet, avløpsdeler? hva er dem laget av? gummi siden det er mykt og seigt? Til trådstarter: PVC\Avløpsledning er vanvittig skjørt og sprøtt.. Jeg aner ikke hvordan du lager en "potetkanon" med skikkelig futt i men skal du ha noe som tåler litt så er det pumpeledning som gjelder. Lenke til kommentar
stwa Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg må bare spørre av ren nyskjerrighet, avløpsdeler? hva er dem laget av? gummi siden det er mykt og seigt? Avløpsrør til hus lages vel av polypropylen (PP).. Mulig jeg stavet det litt feil nå da Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg må bare spørre av ren nyskjerrighet, avløpsdeler? hva er dem laget av? gummi siden det er mykt og seigt? Avløpsrør til hus lages vel av polypropylen (PP).. Mulig jeg stavet det litt feil nå da Husk at desse også faktisk er veldig sprø, spesielt i kulde. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Nå er ikke jeg rørlegger. Men jeg brukte avløpsdeler som vi fannt hjemme hos min far. Noe rester som lå slengt etter de bygde hus i midten av 80 tallet. Det var sort-robust mykplast. Seigt som faen til plast å være. Jobber med hvite PVC-rør for elektro og det er ikke sammenlignbart materiell. Lenke til kommentar
stwa Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Jeg må bare spørre av ren nyskjerrighet, avløpsdeler? hva er dem laget av? gummi siden det er mykt og seigt? Avløpsrør til hus lages vel av polypropylen (PP).. Mulig jeg stavet det litt feil nå da Husk at desse også faktisk er veldig sprø, spesielt i kulde. Jo, men er klart bedere en PVC.. De svart rørene til wafix er hvertfall ganske gode. men de ornange (eller er de brune) rørene som kommer på 6 meters lengder, til å legge i grøfter, er ikke fult så gode igjen.. Endret 26. februar 2010 av stwa Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Nå er ikke jeg rørlegger. Men jeg brukte avløpsdeler som vi fannt hjemme hos min far. Noe rester som lå slengt etter de bygde hus i midten av 80 tallet. Det var sort-robust mykplast. Seigt som faen til plast å være. Jobber med hvite PVC-rør for elektro og det er ikke sammenlignbart materiell. I 80 åra ble det brukt ABS rør og deler og de kunne limes.I gad er PP de er ikke limbare. Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 hvorfor ikke bruke et solid jern /stål rør ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå