Gå til innhold

Win 2k VS Win XP!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XP Pro funker helt strøkent hos meg - ikke hatt noen problemer.

 

Hadde ingen problemer med 2K heller egentlig, så det jeg legger mest merke til er egentlig litt ekstrafunksjoner sånn som brenning rett fra Explorer, Webcam-support integrert i Messenger og den innebygde firewallen i XP.

Lenke til kommentar

Jeg må også si meg meget fornøyd med XP.

 

Men det bruker en del mer ram og cpu pga themes etc.

Har disablet dem helt, men dem ligger liksom og kjører i bakgrunnen uansett og sluker i seg ram/cup :evil:

 

Ellers har XP masse digge funksjoner sammenligna med 2k, f.eks cd-brenning :)

Lenke til kommentar
Jeg må også si meg meget fornøyd med XP.

 

Men det bruker en del mer ram og cpu pga themes etc.

Har disablet dem helt, men dem ligger liksom og kjører i bakgrunnen uansett og sluker i seg ram/cup :evil:

 

Ellers har XP masse digge funksjoner sammenligna med 2k, f.eks cd-brenning :)

 

Jeg har 0% load i XP og har mye ram ledig når jeg ikkje kjører maaange programmer på en gang

Lenke til kommentar

Det er vel litt viktig å få med seg at w2k med siste SP er stabilt, originalt er det ikke mer stabilt enn XP. Blant annet hadde explorer(ikke internett) en tendens til å bryte sammen. På min stasjonære maskin har jeg begge deler med siste SP for w2k og XP, merker ingen forskjell mht stabilitet etc, begge er meget bra. Fordelen med XP er som en sa at man har en del nye funksjoner, som bla remote control, brenning og litt mer justeringsmuligheter på oppgavelinjen etc. Fargene i XP kan selvsagt slås av og man har bortimot samme utseende også.

Lenke til kommentar

Liker personlig Win2K best. Syntes XP bruker for mye ressurser av pcen, da får du mer ytelse ut av mindre ved å bruke Win2K. Såklart er det jo mye nytt og bra i WinXP, men for min del trekker det for mye ned at det bruker ALT for mye systemressurser og at det for meg blir litt for "brukervennlig". Er ikke så begeistret for så altfor store knapper og ikoner. Har selv også erfaringer med at XP nekter meg å gjøre diverse ting grunnet at det er skadelig for systemet :shrug:

 

Når jeg blir spurt av personer som ikke har så stort kjennskap til forskjellige OS og pc generelt anbefaler jeg som regel WinXP, mens jeg selv liker Win2K best. Smak og behag, og jeg har heller ikke merket noe spesielt stor forskjell når det gjelder stabilitet.

Lenke til kommentar

Dette er veldig forsjkellig fra PC til PC, men viss du vil vere på den sikre siden så ville eg valgt Win2K. WinXP er litt tregere (særleg med telletubbie land aktivert). Eg pleier å prøve XP først og så viss det ikke er så bra, prøver eg Win2K. Eg tror Win2K har litt lengre "levetid". Du kan jo prøve dualboot. Fordi om MS sier at XP er et stor skritt så er det relativt liten forsjkell mellom XP og 2K. btw. Spill funker fint i 2K

 

Mit råd:Er winXp(med både SP1 og nyeste drivere(ikke beta) stabilt så bruk det, eller så kan du bruke Win2K.

Lenke til kommentar

Jeg bruker win 2000. Synes det er bedre og enklere enn XP. Det er klart jeg kunne brukt en del tid på å slå av animasjoner, hjelpere, fancy grafikk, dårlig organisert startmeny osv... osv... Men da ender man jo stort sett opp med en Win 2000 som må aktiveres. Og det er ikke hva jeg kaller et fremskritt...

Lenke til kommentar

jeg bruker windows 2000 nå, fordi jeg synset det er best og mest oversiktelig, og fordi jeg er kjent med det. dessuten er jeg ikke særlig begeistret for ressursene xp krever.

 

men jeg må nok bytte til win XP når Athlon 64 kommer. blir vel det eneste desktop os'et som får skikkelig ytelse av 64-biten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...