Gå til innhold

FIFA 2010: World Cup - Samletråd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Er det mulig å styre hele laget i CFYC, i stedet for kun min Virtual Pro? Som i Manager Mode på FIFA 10. Jeg syns det er fryktelig kjedelig å kun styre en spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde håpet før eg fikk spillet at det ikke er et slags momentum når man spiller Online. Men desverre, momentum er med. Riktignok ikke like stort som på Fifa10 der. Går man opp i en 2 mål ledelse går liksom alt din vei, men om man ligge under vinner motstander ballen hele tiden på uforklarlige måter. Heldigvis ikke like stort som Fifa10 men det er der enda. Dumt. Allerede spilt 3 ganger igjen Gruppe spillet på Online WorldCup. Antall mål 30-35 Innsluppne 5-6. Tar eg ledelsen tidlig skorer eg hele tiden... Blir liksom for dumt...

Lenke til kommentar

Momentum er bare noe du tenker deg til. Leder du er du i humør og spiller bedre, ligger du under er du i dårlig humør å spiller dårlig. Og hvis du lgger under så flytter laget ditt seg høyere opp noe som resulterer i mer bakrom og det føles derfor som motstanderen får til mye mer.

 

Min store skuffelse på World Cup er at VP blir satt til 64 i skills. Hva er vitsen med å inportere han hvis man ikke får med skillsa?

Lenke til kommentar

Da har jeg spilt cyc i ca 9t med en kamerat i natt. Vi var hhv ivanovic og vidic (meg) for Serbia. Røyk dessverre i VM gruppespillets siste kamp etter å ha slått Tyskland 1-0 (undertegnede matchvinner i det 85') takket være en sen goal i Cameron-Saudi Arabia. Kvalikken var lang og det var mange vennskapskamper, så det er ikke noe short på spilletid pr game for dem som måtte frykte det.

 

Spillet er en STOR forbedring til Fifa10 og jeg må si jeg ble svært positivt overrasket over flere aspekt:

 

1. Bane og værforholdene. Svært få baner ser ut som potetåkre og dem som gjør det, ser realistiske ut. Når det regner øser det heller ikke ned så hele skjermen blir grå som på fifa 10. En annen fin detalj er at det smeller i nettmaskene når du scorer, treffer stolpen eller reklameskilten bak.

2. Styrkeforskjellen. Det går ann å være mindre spillere uten å bli knust av alle og enhver som er større enn deg selv.

3. Skudd og headinger er forbedret. Det går ann å bruke (harde) plasseringsskudd igjen og headingene er ikke så lukket til en bevegelse som i fifa 10. Spesielt styrke på headinger er forbedret.

4. Den kunstige intelligensen er hakket vassere, spesielt blant lagkamerater på CYC.

5. Keeperne er mye bedre og har flere rednings-varianter. Det er ikke lengre like lett å lobbe keeper

6. Det er vanskeligere å slå presise stikkere i bakrom enn i fifa10.

7. Flere "ekte" skovarianter på edit player funksjonen.

8. Straffefunksjonen mm.

 

Det kuleste er derimot "feelinga" spillet har klart å skape i selve turneringa. Sinnsykt imponert over stadioneffekter (i VM, utenfor er det "vanlig" )og ikke minst stemning i og runddt kampene. Det er faktisk nervepirrende å spille og det er en massiv kudos til skaperne.

 

Karakter 9/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte det på Platekompaniet for 500kr. Var innom Elkjøp først, men der skulle de ha 600 for det. Er ganske fornøyd med spillet. Var mer forskjellig fra Fifa 10 enn det jeg trodde. Har bare spilt med Norge i kvalikk. Er vanskelig å spille defensiv Drillo-fotball. Da har jeg faktisk mer suksess med default formasjon og taktikk.

 

Tror det blir VM på Norge denne gangen da. Liker den spiller-huben de har laget imellom kampene, som tilbyr trening og statistikk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg skjønner ikke hva som skjer når det gjelder online delen. Bare 1 av 10 kamper funker faktisk...Resten dukket dette opp : " This game session is no longer avaailable". Det er ikke noe galt med nettverket mitt. (har telenor og hastigheten er veldig rask) Men jeg skjønner ikke hvorfor det dukket om dette hele tiden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Kom til 8. delsfinalen i går på Online FIFA World Cup. Lå under 3-2 da jeg kom alene mot keeper, prøver å runde keeper men han sparker ballen unna. Jeg kommer til å rekke ballen først og er på blank goal, men siden han, jeg spiller mot, har vært nær ballen sist, kan han trykke på pause, og jeg blir helt satt ut og tupper ballen til helvete når han trykker på "resume game". Fy f*en, så irriterende! Folk er så utrolige feige online.

Møter også en del folk som spammer takleknappen når de leder og det gjenstår 20-10 min. Umulig å spille fotball mot sånne.

 

Men ellers er jeg veldig fornøyd med spillet :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg skjønner ikke hva som skjer når det gjelder online delen. Bare 1 av 10 kamper funker faktisk...Resten dukket dette opp : " This game session is no longer avaailable". Det er ikke noe galt med nettverket mitt. (har telenor og hastigheten er veldig rask) Men jeg skjønner ikke hvorfor det dukket om dette hele tiden...

 

 

Skjer det med dere også ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg har ps3. Liksom, jeg må prøve flere ganger før jeg kan spille en kamp. Jeg kan til og med ike spille wrold cup online, fordi dette dukker opp : "" This game session is no longer avaailable""..

Lenke til kommentar

Hvor mange stadioner er det på spillet? Jeg synes det var altfor få på FIFA 10, og håper at de har fått en del nye inn. Hvordan er det med nettene på målene når du hamrer inn et skudd; 1: Triller ballen rolig ut igjen, eller 2: spretter den ut igjen slik den ville gjort irl?

 

Vurderer sterkt å kjøpe dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...