Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lukkede panelovner som ikke er svindyre, Hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har en halvgammel panelovn som står for oppvarmingen av rommet mitt. Den lager stygg lukt og dårlig luft.

På naaf sine sider står det at det fins panelovner som er allergivennlige: http://www.naaf.no/no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/anbefalte-panelovner/

Av disse har jeg kun klart å finne pris på Siemens/Dimplex lukket panelovn Classic - 3200,- hos den lokale byggmakkerbutikken. Alt for dyrt!

Fins det lukkede panelovner som ikke koster så enormt mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var innom elkjøp og så på de - samtlige adax de hadde inne var åpne. Men adax neo med glassfront er visst helt lukket. Prisen var også stiv; 4k med trådløs termostat. Men den er så stilig at om jeg ikke finner noe vesentlig billigere alternativ så hadde det gjort seg med en adax neo med sort glassfront.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Beha merker også ovnene sine som miljøovner. Det er mulig lukkede ovner er enda bedre, men Beha-ovner skal ikke brenne støv. Jeg mener de fleste produsenter hadde dette som argument for minst en serie i porteføljen da jeg så på ovner for halvannet år siden.

Lenke til kommentar

Joda - men en tradisjonell panelovn med luftgjennomstrømning drar med seg luft og lukt og sprer det i større grad enn en lukket panelovn uten kontakt mellom inneluften og selve varmeelementet.

På hybelen min har jeg vannbåren varme; Behagelig luksus, og utrolig godt inneklima.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...