Gå til innhold

Får ikke installert SP2 (WinXP)

Anbefalte innlegg

Min venninne hadde en maskin som var over tre år gammel og som var blitt brukt uten vedlikehold i alle disse årene, så jeg tilbø meg å formatere maskinen og foreta en clean install av WinXP Pro. Fra før var det XP Home på den.

Prøvde først å installere Win7, men det nektet maskinen, så da ble det XP Pro. Da alt var i orden, manglet selvfølgelig drivere til både lyd og bilde og alt det andre. Har funnet og installert drivere til alt utenom lyd, for det vil den heller ikke.

Men mitt hovedproblem er: Når jeg setter den til å laste ned oppdateringer, vil den laste ned SP2 og når den begynner å laste det ned og installere det, går maskinen i stå. Den grønne "maskinen-arbeider-streken" går frem og tilbake som vanlig, men prosentene på prosessen øker ikke.

Når jeg avbryter, kommer det opp "Er du sikker på at du vil avbryte installeringen?", akkurat som den er i gang, men ingenting skjer jo!

Er det noen som kan hjelpe, så hadde det vært fantastisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme problem selv med å installere SP2 via Windows update. Last ned Service Pack 2 og prøv å installere den som stand-alone pakke. Er for IT folk og slikt, men det er stort sett samme som du prøver å laste ned via Windows Update, bare en litt større fil.

For meg gikk det helt fint å gjøre det som stand-alone installering, Windows Update kan rote til ting av og til.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problem selv med å installere SP2 via Windows update. Last ned Service Pack 2 og prøv å installere den som stand-alone pakke. Er for IT folk og slikt, men det er stort sett samme som du prøver å laste ned via Windows Update, bare en litt større fil.

For meg gikk det helt fint å gjøre det som stand-alone installering, Windows Update kan rote til ting av og til.

Hva skal dere med SP2 når det finnes SP3? lastes ned fra ms og installeres før noen andre oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...