Mr_maxbo Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei. Beskriver dataen først: midi-tower m/230w, Hovedkort: ECS-K7S5A, Prosessor: AMD Athlon 1,33GhZ (kjører på 997MhZ pga av minne) Minne: 128mb pc-100, HD: IBM Deskstar (75?)GXP 40GB, Skjermkort: Nvidia G-Force 256 32mb DDR, Lyd: Soundblaster 64PCI, Operativsystem; Windows XP-pro eng. Med disse delene funker dataen bra, men ville at den sku funke bedre.. Så jeg kjøpte meg et nytt tower; Q-tec 6024md m/350w, og et nytt minne; DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC266MHz). Flytta alt over, tok ut det gamle minnet og satt inn det nye. Da maskinen var ferdig sammesatt, var det tid for testing. Den starta fint, lite støy. Gikk inn i SETUP og fiksa PC-100 til PC-133 slik at CPU kunne kjøre på 1,33GhZ. Maskinen var kjappere enn tidligere. Eneste når jeg skulle inn i IgI-2 å skulle loade et mission, ble skjermen hvit å lukket spillet automatisk. Slo av maskin. Dagen etter ville den ikke starte,den starta bare i noen sek. før den skrudde seg av igjen, å jeg måtte skru av bryteren på strømforsyninga og vente noen sek. før man kunne prøve å skru den på igjen. I løpet av dagen etter vel mange sjekk og frustrasjoner, prøvde jeg et tjyvtriks. Jeg tok ut strømtilførselen til cd-brenneren, og da starta maskinen, men jeg fikk ikke noen oppstart, så satte jeg i strømmen til cd-brenneren og da kommer oppstarten. Dette må jeg gjøre hver gang og jeg tror ikke maskinen har godt av det. I tillegg er mange Spill blitt slik at dem mangler filer og avslutter seg selv som følge av en hvit skjerm, som gjør at maskinen tenker en stund og bakgrunn på skrivebordet er hvit også en tid etterpå.. Så jeg tror det er to feiler på maskinen min, den ene er å få den igang, den andre ustabiliteten, som har oppstått.. Da maskinen sto i gamlekassa hadde jeg ikke disse problemene. Etter en av mine lugubre oppstarts metoder og noe stilling i Bios, fikk det som følger en gang at Bios klokka,dato hadde nullstilt seg.. Synes det er ille at innkjøp av noe som jeg tenkte skulle gjøre maskinen min bedre å stiligere, heller har blitt motsatt. Så jeg trenger hint, råd og hjelp til hva som kan være galt, før jeg kanskje må gå til det skrittet å levere inn dataen til rep. Alle seriøse forslag vil bli prøvd testet og gjennomtenkt. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 det virker som att du har et hovedkort som ikke støtter ddr minne, jeg tror du må kjøpe sd-ram hvilken type athlon har du? red: ups kanskje athlon red2: kan være hdd som er gåen! Lenke til kommentar
tli Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Ser at dette er et av de hovedkortene som støtter både sdram og ddr. Har du både gammelt og nytt minne i samtidig? Hvis du har det kan du prøve med kun en av dem av gangen. Kan være at det ikke går bra å bruke begge samtidig. Edit: Ser du har tatt ut den gamle minnebrikka og kjører kun med den nye. Hva med å prøve med kun den gamle. Sett da ned hastigheten til 100 MHz. Hvis det fortsatt er feil kan det vel være den nye strømforsyninga som det er noe galt med. Hvis det ikke er feil kan du vel anta at det er den nye minnebrikka som er gåen. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå