HKRoed Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hei! Har en laptop av merket Advent med Vista på. Masse funksjoner på kontrollpanelet får jeg rett og slett ikke startet. Brukerkontoer, Windows Update, Brannmur, Sikkerhetssenter osv. Ser i hendelsesloggen at tjenesten WSearch heller ikke vil starte. "Kan ikke lese beskrivelsen. Feilkode 15100" Har lest mange emner om dette, men ikke funnet en løsning som fungerer. Har skannet maskinen med Spybot, Malwarebytes, Superantispyware, Spywareterminator & Combofix. INGEN av dem fant noe suspekt. Heller ikke NOD32 fant noe. HJÆLP :-) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Når det gjelder Windows Search feilen, kan det skyldes at filen "SearchIndexer.exe.mui" ikke ligger i rett mappe. Den skal visst ligge i C:\Windows\System32\nb-NO tror jeg (har ikke norsk Vista). Du kan også prøve å kjøre sfc /scannow fra system symbolet. Finner det under Start>Tilbehør mener jeg det skal være, høyreklikk og velg "Kjør som administrator" Skriv så sfc /scannow. Dette vil sjekke om alle system filene er OK. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Filen SearchIndexer.exe.mui ligger der den skal. Har testet sfc /scannow og. Den fant feil, men klarte ikke å reparere alle. Blir nok en formatering hvis ikke noen andre har tips :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå