huldal Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Hva kan jeg forvente og greie å prute på veil pris på vw touran? 10-15% Ny? Brukt? Tenkte på ny ja... Hvilken 7 seter bør jeg gå for når jeg vil ha god plass til beina på rad 2? Mazda 5? Noen som vet noe om den? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Mazda 5 har jo skyvedører bak, noe som kan være uhyre praktisk til tider... Menneh... det er jo fortsatt en Mazda da... Lenke til kommentar
huldal Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Mazda 5 har jo skyvedører bak, noe som kan være uhyre praktisk til tider... Menneh... det er jo fortsatt en Mazda da... Men er det bra plass til beina på rad 2 i mazdan... vet du det? Merke bryr jeg meg ikke noe om.... jeg vil ha funksjonalitet Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Første jeg tenker på som du kanskje kan prute litt på er Peugot 5008. http://www.hegnar.no/motor/tester/article408667.ece Lenke til kommentar
huldal Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Første jeg tenker på som du kanskje kan prute litt på er Peugot 5008. http://www.hegnar.no/motor/tester/article408667.ece Denne bilen blir dyr. Jeg har en campingvogn med tillatt tot vekt på 1300 og denne peugot'n drar berre 1200... Må opp på 2.0 motoren på diesel for å dra mer... og da snakker vi pris på over 400.000... (skal ha 7 seter) Har registrert at bensinutgaven berre tilbyr 5 seter.. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Men tilbake til utstyrs beskrivelsene.... Hva er egentlig forskjellen på Highline og Exclusive? Skinnseter er ekstra selv om man kjøper en exclusive pakke... Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Touran Exclusive 105 hk TDI personbil fra kr 331.520,-* * Prisene er veiledende levert Drammen, inkl. lev. omk. Årsavgift kommer i tillegg. Drivstofforbruk 0,56-0,75 l/mil variert kjøring. CO2-utslipp 148-182 g/km. Avbildet modell og utstyr kan være utover standard. Touran Exclusive er basert på Highline og har følgende utstyr i tillegg; - Parkeringssensor - Adaptive Bi-Xenonlys - Navigasjon RNS 300 - 17” alu. felger Skinnpakke til kr 7.900,- (Ord. pris inntil kr 19.900,-) Spar kr 12.000,- Pakken inneholder: - Sportsseter i skinn - Sportsratt, girkule og håndbrekk i skinn X-pakke til Touran Exclusive kr 8.900,- (Ord. pris inntil kr 27.700,-) Gjelder kun personbil. Spar kr 18.800,- Begrenset antall Pakken inneholder: - Navigasjon RNS 510 med touchscreen i farger og 30 GB harddisk - Kupévarmer med fjernkontroll Lenke til kommentar
huldal Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 En exclusive modell fra 2008 og en exclusive modell fra 2010; hva er forskjellen her? (Touran) Lenke til kommentar
huldal Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Hva er førerinfosystem på en Touran Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Førerinfosystem: Viser gjennomsnitt forbruk, rekkevidde, kjørelengde, gjennomsnittlig hastighet, kjøretid og klokkeslett. Vedlagt ligger bilde. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Kjørecomputer..... de burde skrevet det da.... men hva med exclusive 2008 vs 2010, hva er forskjellen i utstyrsbeskrivelsen med 2010 brosjyren som utgangspunkt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Denne forskjellen er jo nærmest umulig å finne ut av. Du får garantert ikke svar hvis du møter opp hos en forhandler engang. Alle Volkswagen har forøvrig en klistrelapp et eller annet sted med beskrivelse av bilen med alle utstyrskodene. Så kan du sammenligne med hva som var ekstrautstyr på den 2008 modellen du vurderer. (Be om orginalfakturaen, det står der). Nå har du standardutstyrslisten i 2008, men det er litt jobb. I min VW så er klistremerket i bagasjerommet der ekstrahjulet ligger. Jeg er litt usikker på om klistremerket står på samme plass i alle VW'er. (Jeg har ikke Touran.) Edit: Typo Endret 22. mars 2010 av mobile999 Lenke til kommentar
xvis Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Litt OT, men jeg kjøpte nylig en brukt Touran (2010-modell), og kunne tenkt meg å få ettermontert regnsensor og avblendbart speil. Er det noen her som vet om det er mulig å få ettermontert utstyr? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Når det gjelder ettermontering av regnsensor/avblendbart speil så ser jeg for meg: Bytte av frontrute. Innstallering av regnsensor samt deksel. Bytte av wiring harness. Bytte av speil. + evt. bytting av komponenter jeg ikke ser for meg. Avhengig av hvor mye av wiring harness som må byttes, så går det varierende med tid til arbeidet. Uansett så ser jeg for meg at headliner må ut og at hele den delen av wiring harness som ligger i taket må byttes ut. Lokalt der jeg bor så koster vel en verkstedtime 900 kr inkl moms hos Volkswagen forhandleren. Frontruten som benyttes må være orginal! Det er nok av referanser til regnsensorer som har sluttet å virke etter kort tid på nettet pga uorginale ruter. Dette blir dyrt! Antagelig bedre å bytte bil spesielt hvis du selger innen 2 måneder etter forrige omregistrering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå