huldal Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er på jakt etter Touran, men er litt usikkert rundt de forskjellige betegnelsene bilen har. Hva er forskjel på Highline, trendline, concept, travel, exclusive, DSG, DPF.... Noen som gidder og forklare det kommer sikkert flere spm underveis. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 DSG http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Jeg kan hjelpe deg litt på vei. Jeg husker ikke alt helt konkret, men her får du et visst inntrykk. Trendline (billigversjon uten særlig mye utstyr) Comfortline (litt mer utstyr i tillegg som sportsseter i stoff og klimaanlegg) Highline (Enda mer utstyr i tillegg som automatisk avblendbart speil, regnsensor og skinntrukket ratt) Exclusiveline (Skinnseter og navigasjon tror jeg) Travel husker jeg ikke, men den kan minne om Comfortline utstyrsmessig - mener den har annet setetrekk (i stoff) Cross er offroad-styling på bilen, og med andre baklykter R-line er en pakke som enten er utvendig R-styling eller full pakke med skikkelig racingratt, R-pedaler og utvendig styling. Kom i 2009. DSG er dobbelclutch automatgir, akselererer 0,2 sekunder raskere enn manuelt gir. DPF er diesepartikkelfilter (standard etter 2007 eller noe sånt) Det er sikkert mer utstyr, men som sagt her har du et lite bilde av hva du får. Endret 25. februar 2010 av Assakaluftlars Lenke til kommentar
joka Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 i serviceheftet og i bagasjerommet på VAG-biler er det limt en merkelapp med mange koder på.. såkalte "options codes" skriv de inn på denne "options codes decoder" websiden, og du får mye info om bilen.. http://igorweb.org/equidec/ Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 i serviceheftet og i bagasjerommet på VAG-biler er det limt en merkelapp med mange koder på.. såkalte "options codes" skriv de inn på denne "options codes decoder" websiden, og du får mye info om bilen.. http://igorweb.org/equidec/ Takk for linken. Skjønt det hjelper ham lite siden han ikke har bilene fysisk hos seg, men er på jakt etter en Touran Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hva som inngår i versjonene vil variere litt fra år til år. For å se hva som er i dag, last ned brosjyren fra www.volkswagen.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har du sett på Touran, forresten? Jeg hadde Astra før, og byttet til MB B-klasse i fjor. Var innom en VW etterpå og så på bl.a. Touran, og den oppleves som veldig plæstikk/varebil i dashbord og innredning. Tiguan ga mye bedre inntrykk. Men det er kanskje bare meg... Lenke til kommentar
huldal Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Noen som har utstyr/prisliste i pdf fra 2007? Lenke til kommentar
huldal Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Har du sett på Touran, forresten? Jeg hadde Astra før, og byttet til MB B-klasse i fjor. Var innom en VW etterpå og så på bl.a. Touran, og den oppleves som veldig plæstikk/varebil i dashbord og innredning. Tiguan ga mye bedre inntrykk. Men det er kanskje bare meg... Har sett på Touran ja og blir nok denne jeg velger... Har astra 08 st.vogn nå... men svært vanskelig å finne en bilforhandler som er villig til å ta innbytte med en rettferdig pris. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Er det noen her som vet hva jeg kan trekke (kg) med en vw-touran 07 mod. 1.9 diesel? I følge 2010 spesifikasjonene kan jeg trekke 1500 kg, men jeg kom over en gammel test og der stod 1200, noe jeg tror kan være feil info Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvor mye du kan trekke kommer an på hvilken motor du velger, og hvilken gearkasse. En 1.6 bensin med automat har lavere tilhengervekt enn en 2.0 TDI. Dersom du skal bytte inn Astraen, får du sikkert mye bedre innbytte om du kjøper en Zafira. Alternativt om du finner en Touran hos en Opel-forhandler. Det beste alternativet er nok å selge privat. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Gå for 2.0 TDI av Touran, den har 145 hk istedefor 105 hk som 1.9 TDI har. Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 alle drar 1500 kg unntatt, 102 hk bensin 1200kg, 170 hk tdi 1600 kg 105 hk tdi blue motion drar 1200 kg, men den kom vel ikke før 2009 mod? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Gå for 2.0 TDI av Touran, den har 145 hk istedefor 105 hk som 1.9 TDI har. 2.0 TDI har 140 eller 170 hk, avhengig av versjon. Dersom du vil ha en moderne dieselmotor med lite støy, er det kun de nye med Common Rail (CR) som duger. Kun de nyeste 2.0 (og den nye 1.6) har CR, alle 1.9 og 2.0 inntil for ca 1 1/2 år siden har pumpedyse. Når det gjelder ytelse, holder 105 hk fint for de fleste. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Gå for 2.0 TDI av Touran, den har 145 hk istedefor 105 hk som 1.9 TDI har. 2.0 TDI har 140 eller 170 hk, avhengig av versjon. Dersom du vil ha en moderne dieselmotor med lite støy, er det kun de nye med Common Rail (CR) som duger. Kun de nyeste 2.0 (og den nye 1.6) har CR, alle 1.9 og 2.0 inntil for ca 1 1/2 år siden har pumpedyse. Når det gjelder ytelse, holder 105 hk fint for de fleste. He he, 170 vare med Dsg spoler avgårde i tredje - helt villt med moment der, men ja: 105 holder for de aller, aller fleste.. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Hva kan jeg forvente og greie å prute på veil pris på vw touran? 10-15% Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Hva kan jeg forvente og greie å prute på veil pris på vw touran? 10-15% Ny? Brukt? Endret 2. mars 2010 av Assakaluftlars Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 ...vil bare opplyse om at komforten til passasjerene bak er svært dårlig i denne bilen. Dette er min personlige erfaring/synspunkt. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Ja, en Touran 2.0TDI 170HK'er er overaskende frisk i frasparket! Har en slik selv så det kan jeg skrive under på. Men det skal sies at man blir LITT lurt av det høye momentet og DSG-kassen. Man får en følelse av at man sitter i en liten rakett... så de 9.1sek. det tar fra 0-100 (orginalt) virker mye kjappere. Men stoppeklokken lyver sjeldent Nå er jo ikke 9.1sek. på denne testen dårlig til å være en bil av den typen. Bare så det er sagt. 170HK'eren er heller ikke så voldsomt mye dyrere enn 140HK'eren, og 140HK'eren er mer enn bra nok hvis du ikke er så voldsomt opptatt av aksellerasjonstallene. Har kjørt en Touran 2.0TDI 140HK'er med DSG veldig mye i jobben og motoren passer perfekt til bilen. Men med 170HK'eren så får man det lille ekstra... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 ...vil bare opplyse om at komforten til passasjerene bak er svært dårlig i denne bilen. Dette er min personlige erfaring/synspunkt. Enig i det. Sitteputene er altfor flate og korte, passer bare til små barn. Tiguan er mye bedre her, men det er en helt annen bil (på alle måter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå