Gå til innhold

Kvalitet, hva er det?

Nerowulf

Anbefalte innlegg

Hva er en bærbar PC med dårlig kvalitet? Hva er forskjellen på en med god kvalitet, kontra en med dårlig kvalitet. Noen PC har rykte på seg å ha god, andre dårlig kvalitet. Innmaten er jo det samme. Er det bare "innpakningspapiret" som definerer?

Eksempler er hjertelig velkomne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen tilhenger av å lable gode eller dårlige merker da det blir for generelt.

Alle fabrikanter er til tider plaget med dårlige modeller eller mandagsprodukter, men å si at fabrikanten derfor er dårlig blir feil.

Packard Bell hadde mange dårlige produkter på 90 tallet og de har fremdeles noen ikke fullt så gode modeller idag, men de har også bra modeller så å si at Packard Bell er en dårlig produsent blir feil.

Dell hadde også store problemer med sin latitude d serie på begynnelsen av 2000tallet, maskinene hadde bra ytelse men kvaliteten på hardware komponentene var dårlig og røyk over en lav sko, men jeg vil nok ikke få medhold hvis jeg sier at Dell er en dårlig produsent av den grunn.

Jeg vil si at et produkt ikke er bedre/dårligere enn supporten fabrikanten gir.

God support og klare garantiforhold er for meg viktigere enn at et produkt er 100% feilfritt over tid, noe svært få produkter er.

Lenke til kommentar

Helt enig med vidarkri, et eksempel er jo HPs DV6000 og DV9000 de fikk jo issues over hele linja selv om storparten av feilene var foråraket av dårlige nVidia skjermkort er det jo HPs rykte det går på. Et annet eksempel er Snekker'ns HDX som ikke var representativ for resten av folkene som kjøpte HDX maskiner. Jeg tror ikke det finnes merker som ikke har hatt dårlige serier en gang uten at det betyr at merket er dårlig. Det er en konstant kamp for å hole prisen nede for de fleste merkene og at det da blir issues er jo klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...