Gå til innhold

CDON - reklamasjonsrett på headsett


Kimber

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte et Skullcandy headset fra CDON og det gikk i stykker etter en stund. Det er ikke lenger lyd i den ene proppen så jeg vil reklamere på dette. Jeg har vært i kontakt med kundeservice, men de henviser meg bare til Skullcandy og at de kun har 2års garanti på øreproppene. Jeg trudde dette dekkes av reklamasjonsrett og forbrukerkjøpsloven eller tar jeg feil? Det er ikke rare beløpet det er snakk om, men det irriterer meg bare at de fraskriver seg ansvar.

Videoannonse
Annonse

Det er primært selger som har ansvaret for å gjennomføre avhjelp, men det er ofte at det kan være raskere å gå direkte til produsenten. Når det gjelder reklamasjon er det likevel ikke alle produsenter som er like medgjørlige, og det er da best å ta alt med selger. Spørsmålet i denne saken er om ditt headset er ment til å vare vesentlig lengre enn to år (ser man på FTU-saker er grensen 3,5 år). Ørepropper er en type produkt som gjerne blir utsatt for en del belastninger, og jeg kan vanskelig se at man vil kunne påberope seg fem års reklamasjonsfrist på slike. Man må dog ta prisen i betraktning. Man kommer neppe gjennom med en reklamasjonssak på et par ørepropper til 200 kroner, men om de koster 1 500 stiller man mye sterkere.

 

I tillegg må det være en mangel ved varen. Dersom øreproppen ikke har lyd lenger fordi en kobling har blitt slitt av grunnet unormalt stor belastning på kabelen, vil ikke dette være en mangel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...