Kimber Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hei, jeg kjøpte et Skullcandy headset fra CDON og det gikk i stykker etter en stund. Det er ikke lenger lyd i den ene proppen så jeg vil reklamere på dette. Jeg har vært i kontakt med kundeservice, men de henviser meg bare til Skullcandy og at de kun har 2års garanti på øreproppene. Jeg trudde dette dekkes av reklamasjonsrett og forbrukerkjøpsloven eller tar jeg feil? Det er ikke rare beløpet det er snakk om, men det irriterer meg bare at de fraskriver seg ansvar. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Så hva sier Skullcandy da? Er vel ingen som har fraskrevet seg ansvar? CDon setter deg bare i direkte kontakt med de som til syvende og sist skal ordne opp. Ved å kutte ut CDon i prosessen spares tid og penger. Endret 25. februar 2010 av J-Core Lenke til kommentar
eught Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det er primært selger som har ansvaret for å gjennomføre avhjelp, men det er ofte at det kan være raskere å gå direkte til produsenten. Når det gjelder reklamasjon er det likevel ikke alle produsenter som er like medgjørlige, og det er da best å ta alt med selger. Spørsmålet i denne saken er om ditt headset er ment til å vare vesentlig lengre enn to år (ser man på FTU-saker er grensen 3,5 år). Ørepropper er en type produkt som gjerne blir utsatt for en del belastninger, og jeg kan vanskelig se at man vil kunne påberope seg fem års reklamasjonsfrist på slike. Man må dog ta prisen i betraktning. Man kommer neppe gjennom med en reklamasjonssak på et par ørepropper til 200 kroner, men om de koster 1 500 stiller man mye sterkere. I tillegg må det være en mangel ved varen. Dersom øreproppen ikke har lyd lenger fordi en kobling har blitt slitt av grunnet unormalt stor belastning på kabelen, vil ikke dette være en mangel. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 2 års reklamasjonssrett på headsets etter gjeldende praksis, så om man bruker forbrukerkjøpsloven eller ei så har det fint lite å si for deg trådstarter... Lenke til kommentar
stkmydla Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Garanti er noe en produsent av en vare VALGFRITT kan tilby som en tilleggsytelse utover det sterke vernet forbrukere har i Norge (reklamasjon). Om headsetet koster 200 kr tror jeg allikevel du vil kunne ha en grei sak, da det er lite vits i å kjøpe et headset dersom det ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå