Drittsau Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Heisann! Mulig dette blir ett dumt spørsmål men iallefall så har det seg slik at jeg har klart å knuse skjermen min på laptopen. Dog så virker den utmerket (jeg får bilde) når jeg kobler pcen til tven. Planen er å selv kjøpe inn ny lcd skjerm til pcen og bytte den, men siden jeg drar på ferie om nøyaktig 2 uker så er det en kostnad jeg venter med til etter ferien. Mitt spørsmål er da som følger, kan man formatere pcen sin med kun bilde tilkoblet til tven? Er litt redd for at det plutselig bare skal være svart bilde og at jeg ikke klarer å se hva som foregår på skjermen slik at jeg får fullført formateringen. Det hender nemlig av og til at jeg må vente helt til jeg er inne i selve windows før jeg får overført bildet til tv skjermen, at den henger seg på en måte. Og om det skjer under formateringen så er jeg ganske bra fucked. Pcskjermen ble knust samme dag som jeg hadde tenkt å formatere den, og jeg vil helst formatere så fort som mulig, men om det er noen risk som sagt så venter jeg til jeg har fått byttet lcd skjerm. Takker på forhånd for alle svar Endret 25. februar 2010 av Drittsau Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Kommer litt an på hvilken utgang du bruker. Tror det går greit å bruke VGA- eller HDMI-utgang, men er usikker på om S-video eller composite-utgang vil fungere. Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Heisann! Mulig dette blir ett dumt spørsmål men iallefall så har det seg slik at jeg har klart å knuse skjermen min på laptopen. Dog så virker den utmerket (jeg får bilde) når jeg kobler pcen til tven. Planen er å selv kjøpe inn ny lcd skjerm til pcen og bytte den, men siden jeg drar på ferie om nøyaktig 2 uker så er det en kostnad jeg venter med til etter ferien. Mitt spørsmål er da som følger, kan man formatere pcen sin med kun bilde tilkoblet til tven? Er litt redd for at det plutselig bare skal være svart bilde og at jeg ikke klarer å se hva som foregår på skjermen slik at jeg får fullført formateringen. Det hender nemlig av og til at jeg må vente helt til jeg er inne i selve windows før jeg får overført bildet til tv skjermen, at den henger seg på en måte. Og om det skjer under formateringen så er jeg ganske bra fucked. Pcskjermen ble knust samme dag som jeg hadde tenkt å formatere den, og jeg vil helst formatere så fort som mulig, men om det er noen risk som sagt så venter jeg til jeg har fått byttet lcd skjerm. Takker på forhånd for alle svar Skal gå, tv-en er en skjerm. kan være at du må inn i bios og sette ekstern(tv-en) skjerm som standard-skjerm. Lenke til kommentar
Drittsau Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Kommer litt an på hvilken utgang du bruker. Tror det går greit å bruke VGA- eller HDMI-utgang, men er usikker på om S-video eller composite-utgang vil fungere. Har både vga og hdmi Skal gå, tv-en er en skjerm. kan være at du må inn i bios og sette ekstern(tv-en) skjerm som standard-skjerm. Er det jeg også mener at det er jo EN SKJERM, men er fortsatt litt skeptisk :/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Har noen sett en plass i BIOS hvor man kan sette TV-utgang som standard display? Høres svært tvilsomt ut. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Det er vel bare å prøve å starte fra OS cd\dvd'en og se om du får blide det..Skulle det funke så tror jeg nok det holder hele innstalasjonen.. Hva med å koble til en pc skjerm? Du har vel en kammerat du kan stikke innom og låne skjermen hans den lille stønna du trenger det.. Endret 25. februar 2010 av taz Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Kommer an på hvilken laptop du har. I BIOS til Acer Aspire 5920G har man valg mellom Auto eller Both. Har du det i BIOS til din laptop, og setter det til Both, skal du få bilde på ekstern skjerm også. OBS, tror bare det gjelder VGA tilkobling, men er ikke sikker. Mener at jeg har dette valget på min Dell XPS 1730M også. Endret 25. februar 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå