Gå til innhold

Funnet gjenglemt iPhone, hvordan finne eier?


Anbefalte innlegg

mister jeg min håper jeg og på ærlig finner som tar kontakt.

Mister jeg min, sporer jeg den med den geniale MobileMe-tjenesten Find My iPhone, som også kan sende meldinger som dukker opp på skjermen uansett, eller slette all data hvis alt håp er ute.

 

Jeg husker å ha lest om en som mistet iPhonen sin, og hvor finneren tok den i bruk og la til egne kontakter i kontaktlisten. Den synkroniserte fortsatt med MobileMe, så eieren kunne ringe rundt til finnerens kontakter og fortelle hva som foregikk. Han fikk tilbake telefonen sin etter kort tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mister jeg min håper jeg og på ærlig finner som tar kontakt.

Mister jeg min, sporer jeg den med den geniale MobileMe-tjenesten Find My iPhone, som også kan sende meldinger som dukker opp på skjermen uansett, eller slette all data hvis alt håp er ute.

 

Jeg husker å ha lest om en som mistet iPhonen sin, og hvor finneren tok den i bruk og la til egne kontakter i kontaktlisten. Den synkroniserte fortsatt med MobileMe, så eieren kunne ringe rundt til finnerens kontakter og fortelle hva som foregikk. Han fikk tilbake telefonen sin etter kort tid.

Kan ikke tullingen som ikke vil levere den tilbake bare stoppe denne tjensten da? Merker vel fort at noe foregår når den begynner å synkronisere kontakter og lignende opp mot en web server?

 

Tenk at det finnes så ærlige mennesker anno 2010, det er sjeldenhet. Kudos @LucarioX. Bra jobba!

Tusen takk for det, Robert :)
Lenke til kommentar

mister jeg min håper jeg og på ærlig finner som tar kontakt.

Mister jeg min, sporer jeg den med den geniale MobileMe-tjenesten Find My iPhone, som også kan sende meldinger som dukker opp på skjermen uansett, eller slette all data hvis alt håp er ute.

 

Jeg husker å ha lest om en som mistet iPhonen sin, og hvor finneren tok den i bruk og la til egne kontakter i kontaktlisten. Den synkroniserte fortsatt med MobileMe, så eieren kunne ringe rundt til finnerens kontakter og fortelle hva som foregikk. Han fikk tilbake telefonen sin etter kort tid.

Kan ikke tullingen som ikke vil levere den tilbake bare stoppe denne tjensten da? Merker vel fort at noe foregår når den begynner å synkronisere kontakter og lignende opp mot en web server?

Selvsagt, men langt ifra alle vet hvordan man skrur av "push", som det heter. Hvis du i tillegg aldri har brukt en iPhone før, er sjansen liten for at du får det til før jeg rekker å spore deg opp. Du merker ikke at telefonen synkroniserer med nettet, med mindre jeg gjør endringer samtidig som du holder på.

Lenke til kommentar

Er ikke det bare å hard reset'e telefonen slik at den går tilbake til fabrikkinnstillinger da?

Var den til meg? Jo, det er også en mulighet, hvis du rekker å gjette deg frem til den firesifrede koden (10000 muligheter) før jeg rekker å spore deg opp.

 

Jeg sier ikke dette for å virke tøff og flink, men det er faktisk så enkelt å finne ut hvor telefonen din er hvis du er MobileMe-bruker.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Fant en gjenglemt iPhone på en fest jeg sliter med å finne rettmessig eier til. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne det ut? Kommer jo ikke inn på telefonen for å ringe noen på kontaktlisten, siden den er SIM-kort låst. Hva tror dere om jeg setter inn mitt SIM-kort, så kan jeg ringe noen på kontaktlisten? Noen andre tips? :)

 

Setter veldig stor pris på hjelp her, sikkert noen som er lei seg for at denne er på avveie, 32 GB og alt :p

En kollega av meg har mistet sin 32GB iPhone. Jeg tviler imidlertid at det er den du har funnet, siden han klarte på en eller annen måte å miste all innmaten, mens det svarte bakdekselet hadde han med seg hjem! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke det bare å hard reset'e telefonen slik at den går tilbake til fabrikkinnstillinger da?

Var den til meg? Jo, det er også en mulighet, hvis du rekker å gjette deg frem til den firesifrede koden (10000 muligheter) før jeg rekker å spore deg opp.

 

Jeg sier ikke dette for å virke tøff og flink, men det er faktisk så enkelt å finne ut hvor telefonen din er hvis du er MobileMe-bruker.

 

Slik jeg har skjønt det i alle fall skal det gå an å hard reset'e de aller fleste telefoner uten sim og uten wifi, så det er bare å slå den av med en gang en får den opp i nevene, nappe ut simkortet og kaste det.

Med mindre Mobileme funker når dingsen er avslått da ph34r.gif.

 

Men tviler sterkt på at de fleste tyver tenker så langt egentlig.

 

 

Reset and Restore iPhone to Original Default Factory Settings with Recovery Mode

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Er ikke det bare å hard reset'e telefonen slik at den går tilbake til fabrikkinnstillinger da?

Var den til meg? Jo, det er også en mulighet, hvis du rekker å gjette deg frem til den firesifrede koden (10000 muligheter) før jeg rekker å spore deg opp.

 

Jeg sier ikke dette for å virke tøff og flink, men det er faktisk så enkelt å finne ut hvor telefonen din er hvis du er MobileMe-bruker.

 

Slik jeg har skjønt det i alle fall skal det gå an å hard reset'e de aller fleste telefoner uten sim og uten wifi, så det er bare å slå den av med en gang en får den opp i nevene, nappe ut simkortet og kaste det.

Med mindre Mobileme funker når dingsen er avslått da :ph34r: .

 

Men tviler sterkt på at de fleste tyver tenker så langt egentlig.

For å avslutte diskusjonen henviser jeg til det jeg sa tidligere om sikkerhetskode. Denne koden har ikke noe med simkortet å gjøre, så det vil ikke hjelpe å fjerne/bytte simkort. Telefonen vil fortsatt være låst med kode når den skrus på. I tillegg krever iPhone litt skillz for å få ut simkortet, men det er en annen sak.

 

Kobler man telefonen til en datamaskin med iTunes kan man selvsagt resette alt, men som du sier tenker de færreste mobiltyver så langt.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...