Gå til innhold

Funnet gjenglemt iPhone, hvordan finne eier?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Fant en gjenglemt iPhone på en fest jeg sliter med å finne rettmessig eier til. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne det ut? Kommer jo ikke inn på telefonen for å ringe noen på kontaktlisten, siden den er SIM-kort låst. Hva tror dere om jeg setter inn mitt SIM-kort, så kan jeg ringe noen på kontaktlisten? Noen andre tips? :)

 

Setter veldig stor pris på hjelp her, sikkert noen som er lei seg for at denne er på avveie, 32 GB og alt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers så ringer du til operatøren som har simkortet og leser opp det nummeret som står der, så finner de eieren

Genialt! Da gjelder det bare å få kortet ut, hvordan gjør jeg det uten å ødelegge noe? Aldri slitt med å få ut SIM-kort av en mobil noen gang, men virket litt trickey her, finner bare et hvitt lokk på toppen jeg ikke får opp :hmm:

Lenke til kommentar

Takk for det, hyggelig å høre! Selv tar jeg det som en selvfølge å levere tilbake ting jeg finner, de minste ting kan bety ekstremt mye for dem som har mistet dem. Finnes sikkert uærlige folk der ute, verden hadde vært bedre om ikke alle tenkte kun på seg selv :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Jeg ville sjekka sim-kortet som ligger i iPhonen og dratt til tilhørende forhandler og spurt om de kunne ringe inn og finne ut hvem det var som eier sim-kortet. Eller evt. sjekke imei-nummeret på telefonen (ta opp telefontastaturet og skriv inn *#06#) og be de om å ringe inn til operatøren og spørre om det samme. De har oversikt :-)

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekka sim-kortet som ligger i iPhonen og dratt til tilhørende forhandler og spurt om de kunne ringe inn og finne ut hvem det var som eier sim-kortet. Eller evt. sjekke imei-nummeret på telefonen (ta opp telefontastaturet og skriv inn *#06#) og be de om å ringe inn til operatøren og spørre om det samme. De har oversikt :-)

Hvis du hadde lest hele tråden hadde du sett at trådstarter allerede har funnet ut hvem eier er. Det hadde heller ikke gått å få IMEI-nummeret ved å skrive koden du nevner, da telefonen trådstarter fant er låst.

 

En iPhone kan ha både simkortkode og låsekode. Hvis sistnevnte er satt på den aktuelle telefonen, hjelper det ikke å bytte simkort da låsekoden fortsatt er aktivert og den samme. Prøver man feil kode for mange ganger risikerer man at telefonen sletter all lagret informasjon.

 

Kudos til trådstarter for å spore opp eier :)

Lenke til kommentar

Lite tips til dere som har iPhone.

 

det finnes en app sim heter "if found" som lager et bakgrunsbilde med kontaktinfo på, sett det som bakgrunn og det blir leslig selv om telefonen er låst med kode.

 

eller bare lag et vanlig bilde med samme info og sett som bakgrunn.

 

mister jeg min håper jeg og på ærlig finner som tar kontakt.

 

stor respekt for ærlige skjeler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...