LucarioX Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Heisann Fant en gjenglemt iPhone på en fest jeg sliter med å finne rettmessig eier til. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne det ut? Kommer jo ikke inn på telefonen for å ringe noen på kontaktlisten, siden den er SIM-kort låst. Hva tror dere om jeg setter inn mitt SIM-kort, så kan jeg ringe noen på kontaktlisten? Noen andre tips? Setter veldig stor pris på hjelp her, sikkert noen som er lei seg for at denne er på avveie, 32 GB og alt Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det med å sette inn nytt simkort hørtes ikke dumt ut. Eier blir glad for å få den igjen uansett hvordan du fant det ut, da de fleste i din posisjon ville vel stjelt den, ekle som mennesker er. Lenke til kommentar
fox Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 DEt funker ikke å bytte ut simkort tror keh, det får du prøve ut Hva med å finne ID el noe og ta kontakt med Apple om de veit hvem som eier den. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Jepp, tenkte det jeg og, men er ikke iPhone operatørlåst? Og hvordan får jeg ut kortet? Er det lokket på toppen jeg skal åpne? Redd for å ødelegge noe om jeg er for hardhendt Fox: ID? Endret 25. februar 2010 av LucarioX Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Nå skal du vel levere inn funnet gjenstand (iPhone) til Politiet. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du kan vel ta simkortet inn i din mobil, og sjekke om du kommer inn på kontaktlisten. Ikke alle har pin-kode på kortet. Ellers så ringer du til operatøren som har simkortet og leser opp det nummeret som står der, så finner de eieren Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Går det ikke an å ringe operatøren og oppgi nummeret som står på simkortet? Alle simkort har jo sitt unike nr, og jeg regner med operatøren har et register over hvem som har hvilket kort. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Ellers så ringer du til operatøren som har simkortet og leser opp det nummeret som står der, så finner de eieren Genialt! Da gjelder det bare å få kortet ut, hvordan gjør jeg det uten å ødelegge noe? Aldri slitt med å få ut SIM-kort av en mobil noen gang, men virket litt trickey her, finner bare et hvitt lokk på toppen jeg ikke får opp Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Vil bare si det er fint å se at det finnes ærlige folk. Selv har jeg levert tilbake ivertfall 2 mobiler og senest 1500 kr som faktisk lå i luka på en minibank. Det føles like bra hver gang, kan annbefales Og ikke minst blir menneskene veldig glade Lenke til kommentar
eught Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det skal være et lite hull på toppen der hvor du kan stikke inn noe tynt, som for eksempel en binders. Ganske greit vist her: http://www.youtube.com/watch?v=Kf9oHGzLF_M Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Takk! Da ringer jeg Telenor, kommer tilbake og forteller hvordan det gikk Guttorm: Takk det samme til deg! Flott at du også leverer tilbake ting Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Gikk veldig greit dette, fikk navn av Telenor så da er det bare å få levert den! Takk for all hjelp folkens, delvis takket være dere får eier nå tilbake iPhonen sin Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Supert! Godt å se at det finnes ærlige sjeler der ute Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 <--- Skjelden jeg bruker denne, men kudos Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Takk for det! Får håpe dagen til eier blir noe lysere etter å ha fått tilbake denne Lenke til kommentar
GA Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg blir faktisk oppriktig glad når jeg leser om sånt som dette. Mitt inntrykk er at de aller fleste i dette landet hadde regnet finnern som vinnern, godt å se at det finnes flere ærlige sjeler der ute. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Takk for det, hyggelig å høre! Selv tar jeg det som en selvfølge å levere tilbake ting jeg finner, de minste ting kan bety ekstremt mye for dem som har mistet dem. Finnes sikkert uærlige folk der ute, verden hadde vært bedre om ikke alle tenkte kun på seg selv Endret 25. februar 2010 av LucarioX Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg ville sjekka sim-kortet som ligger i iPhonen og dratt til tilhørende forhandler og spurt om de kunne ringe inn og finne ut hvem det var som eier sim-kortet. Eller evt. sjekke imei-nummeret på telefonen (ta opp telefontastaturet og skriv inn *#06#) og be de om å ringe inn til operatøren og spørre om det samme. De har oversikt :-) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg ville sjekka sim-kortet som ligger i iPhonen og dratt til tilhørende forhandler og spurt om de kunne ringe inn og finne ut hvem det var som eier sim-kortet. Eller evt. sjekke imei-nummeret på telefonen (ta opp telefontastaturet og skriv inn *#06#) og be de om å ringe inn til operatøren og spørre om det samme. De har oversikt :-) Hvis du hadde lest hele tråden hadde du sett at trådstarter allerede har funnet ut hvem eier er. Det hadde heller ikke gått å få IMEI-nummeret ved å skrive koden du nevner, da telefonen trådstarter fant er låst. En iPhone kan ha både simkortkode og låsekode. Hvis sistnevnte er satt på den aktuelle telefonen, hjelper det ikke å bytte simkort da låsekoden fortsatt er aktivert og den samme. Prøver man feil kode for mange ganger risikerer man at telefonen sletter all lagret informasjon. Kudos til trådstarter for å spore opp eier Lenke til kommentar
Hercules Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Lite tips til dere som har iPhone. det finnes en app sim heter "if found" som lager et bakgrunsbilde med kontaktinfo på, sett det som bakgrunn og det blir leslig selv om telefonen er låst med kode. eller bare lag et vanlig bilde med samme info og sett som bakgrunn. mister jeg min håper jeg og på ærlig finner som tar kontakt. stor respekt for ærlige skjeler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå