Biler Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hei. jeg lurer på en ting. om jeg skal kjøpe en bil som er avskiltet, trenger jeg å betale årsavgift? eller noe forskirkring, lurer helt på om jeg skal betale noe i det hele tatt? Takk for svar. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du må vel betale for bilen? Lenke til kommentar
Biler Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 haha seff skal jeg betale for bilen, men når jeg har betalt for bilen. trenger jeg absolutt å betale for noe annet, og en ting jeg glemte å spøre om trenger å skrive bilen under mitt navn eller er det bare å betale for bilen også er det min, siden bilen er avsiltet. ? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du må levere salgsmelding som gjør deg til eier av bilen, men du kan velge selv når du henter ut skiltene. Regner med at du må betatale forsikring og årsavgift før du får henta skiltene. Lenke til kommentar
trooghaap Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du må levere salgsmelding som gjør deg til eier av bilen, men du kan velge selv når du henter ut skiltene. Regner med at du må betatale forsikring og årsavgift før du får henta skiltene. omregistreringsavgift må også betales Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du må levere salgsmelding som gjør deg til eier av bilen, men du kan velge selv når du henter ut skiltene. Regner med at du må betatale forsikring og årsavgift før du får henta skiltene. omregistreringsavgift må også betales Ja, det stemmer. Den varrierer etter hvor gammel bilen er. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 ok takk for svar, så jeg betaler når jeg får skiltene tilbake, men innen den er avskiltet skal jeg ikke betale 1.kr Takk for gode svar. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Husk at hvis tidligere eier skylder årsavgift fra før, står du ansvarlig for den. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Det enkleste for din del er om nåverende eier henter ut skiltene før salg! Husk å sjekk heftelser på bilen, sjekk om årsavgift er betalt. ( Les reglene om årsavgift på www.toll.no ) Ja, forsikring må du kjøpe og aktivere før du kjøper bilen, helst samme dag som du henter bilen. Bilen vil ikke bli omregistrert på deg om forsikring står på nåverende eier. Forsikring må du betale 12mnd i året. Virker som du er litt fersk i bilkjøp så anbefaler at du får med deg et erfarent familiemedlem om du har mulighet for dette, bruktbilkjøp er lett å bli lurt på. Lykke til. Endret 26. februar 2010 av Login Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Husk at hvis tidligere eier skylder årsavgift fra før, står du ansvarlig for den. Nei dette er helt feil, den som står som eier 1.januar er ansvarlig for at årsavgift blir betalt. Dette kan du lese mer om på www.toll.no Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Du må levere salgsmelding som gjør deg til eier av bilen, men du kan velge selv når du henter ut skiltene. Regner med at du må betatale forsikring og årsavgift før du får henta skiltene. omregistreringsavgift må også betales Trenger ikke å betale noen omreg. Men når skiltene skal på må det betales.(var i hvertfall sånn på campingvogn tidlig i vinter) Lenke til kommentar
Waco Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Trenger ikke å betale noen omreg. Men når skiltene skal på må det betales.(var i hvertfall sånn på campingvogn tidlig i vinter) Selvfølgelig skal han betale omregistrering. Bilen blir jo ikke registrert på han før omreg er betalt. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Trenger ikke å betale noen omreg. Men når skiltene skal på må det betales.(var i hvertfall sånn på campingvogn tidlig i vinter) Selvfølgelig skal han betale omregistrering. Bilen blir jo ikke registrert på han før omreg er betalt. Oki, da er det bare en sær-regel for camping vogner. Beklager Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Omregistreringsavgiften gjelder biler med skilt, har da solgt div delebiler uten skilt og levert inn salgsmelding fordi jeg ikke ønsker og ha noe bryderi i tilfelle ny eier finner på noe tull med de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå