IwwY^^ Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har en xp 1700+ asus a7n8x deluxe hovedkort. 1700+'en har jeg klokka bittelitt til 1.83 ghz. Før hadde jeg klokka den til 2 ghz. Problemet er at pcen skrur seg av helt tilfeldig, det flashes en blå skjerm med noe på(tror det er dumping av fysisk minne) i 1sek. Så starter pcen på nytt. Hvorfor? Bør jeg kjøpe ny cpu, eller har det ikke noe med cpu og gjøre? fsb:166 mp:11(jeg får ikke til å sette mp på 14 og høyere, det står; 7x/15x, men den kommer på 7x da jeg booter) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Sjekk minneinstillingene først om de er for harde Øk Vcoren litt, se om det hjelper Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Hmm, hvordan vet jeg om de er for harde da? har 768mb ddr ram 2700..(twinmos) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Det er en enkel måte å finne ut om det er noe galt med CPU'en: Klokk ned til standard hastighet! Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jepp. Sikkert klokket for mye. Blir ustabilt av sånnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå