Gå til innhold

Arbeidgiver mista skattekortet

Anbefalte innlegg

Hei, det er sånn at jeg jobber deltid på bensinstajonen shell, tjener såpass lite at jeg bestemte meg for å skaffe meg frikort, men det er sånn at arbeidsgiveren hadde klart å miste/rote bort frikortet,på grunn av det ble jeg trukket 50% skatt.

Lurte på om det gikk ann å gjøre noe med det, eller må jeg vente til neste år for å få de pengene utbetalt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer nok det ilpostino sier, du må nok vente til neste år, da får du det igjen på skatten. Skjedde meg i sommer, at jeg jobbet på en dagligvarebutikk i to måneder, og måtte betale 50% skatt begge månedene. Gleder meg til sommeren i år, da ;) Å betale for mye skatt er en fantastisk måte å spare penger på.

Lenke til kommentar

Det er riktig, du må nok vente til neste år når det først er trukket.

Om deter arbeidsgivers feil at skattekortet/ frikortet er borte så kan du jo be de om forskudd på lønnen.

Et slikt ønske synes jeg burde være rimelig at de kunne oppfylle.

Endret av Helle1
Lenke til kommentar

Vente til neste år? Jeg har opplevd både to og tre ganger at min arbeidsgiver har trukket meg for mye i skatt, og da har jeg fått tilbake pengene ved neste lønning. Jeg måtte selvsagt kontakte lønningskontoret selv, men det har aldri vært noe problem. Kan virke som det avhenger litt av hvem du jobber for, så jeg vil faktisk råde deg til å kontakte arbeidsgiveren din og spørre. Så vet du i hvert fall hva du kan forvente deg.

Lenke til kommentar

Få det hele skriftlig, og vent på skatteoppgjøret! kongeriket norge tar endel penger, men de dem ikke har rett på får du alltid tilbake.

Husk at det er viktig å få dette sort på hvitt av sjefen din. Det er ikke alltid sjefer har rent mel i posen. Skal ikke dømme sjefen din, men det er ett kjent problem i deltidsstillinger som din egen!

Lykke til

Lenke til kommentar

det står vel strengt tatt på lønnslippen hvor mye en betaler i skatt så problemet med dokumentasjon er løst sånn sett.

Tenkte mere på arbeidsgivers unnskyldning her jeg. Litt tynt å "miste" ett dokument slik ?

Lenke til kommentar

Kommer an på når kortet ble levert inn det, Sacro. Om arbeidsplassen er i en kjede, som for eksempel Ica, skal originalen av skattekortet som regel sendes fysisk til en regnskapsavdeling i posten. Og som du sikkert vet, kan mye rart forsvinne i posten.

Edit: Og om arbeidsgiver faktisk fusker med skatten, så finnes det mye mer subtile metoder.

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...