VD Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Dette er så utrolig kult. Stå på. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Kult!!!!!!!!!!!! Du har ikke noen "oversiktbilder" som er litt nyere da? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Heisan. Tok noen oversiktsbilder nå som jeg håper du liker Måtte bære modellen ut på kjøkkenet for å få plass. Den er ca 103 cm lang. Har fått lagt ut det første bordet.. Har malt utvendig med hvit siden jeg syntest det er lettere å tette alle glipper da. Men modellen vil få flere strøk senere i hvitt når den begynner å bli ferdig. Endret 10. mars 2012 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Litt av ett arbeid du har lagt ned her! Sikkerlig stilig Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Dama var ikke overbegeistret for å ha hobbyrom på kjøkkenet etter å ha fått trespon i suppen. HAHA. jeg lo Tok meg tiden og leste gjennom allt. Dette er jo et utrolig tidkrevende megaprosjekt, beundrer din tolmodighet og nøysomhet! Resultatet blir strålende! Denne må være tung? Endret 10. mars 2012 av Itek Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Hei. Dama har fortsatt ikke klart å fordrive meg fra kjøkkenet og hun får fortsatt ekstra fiber i maten Har faktisk klart å okupere sturen enkelte ganger også med en unnskyldning om at det går jo et sååå fint program på tv. Det virker! Båten ja, den veier 9,9 kilo nå på grunn av stålkjølen. Det blir nok nærmere 15 før den er ferdig. I full størrelse veier båten 30 Tonn. Bare kjølen er på 10 tonn, Ballast 10 tonn, og resten alt annet.. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Fy faen, du er steinsyk! Dette er bare helt rått! Gleder meg til å følge med videre! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hei. Fint at du liker det.. Har fått gjort litt i dag også. Holder på med planking av dørken. Åpningen til høyre er til motoren. Endret 12. mars 2012 av Alu-Tech Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Vel. Så ble jeg ferdig med planking av dørken i dag,- skal bare pusse den litt slik at papir og plugger som stikker opp blir slipt jamnt med dørken. Du ser sikkert et skille på dørken hvor veggen kommer. Her kommer motoren. Skal så begynne med delevegg som deler båten i et rom foran og et bak. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Godt å se at du har fått litt driv igjen. Pent. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Hei. Fant ut at det var mer hensiktsmessig å begynne her: Holder på med dette området som er merket med gul Det er en del skap og oppbevaring som skal på plass før jeg kommer til sovestedene. Har limt sammen det som blir sideveggen og hjørnestolpen til skapet. Skal gjøre en del til i løpet av helgen. Endret 15. mars 2012 av Alu-Tech Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Ny update. Har hatt en del å gjøre. Modding av kabinett og problemer med ram. Måtte bruke Memtest 4.20 Men har iallefall ikke glemt båten. har fått laget de to første hjørnene i skapseksjonen. Skal lage benkeplatene i morgen. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Fortsatt et imponerende stykke arbeid! Bare sånn for ordens skyld, hvordan blir båten seende ut helt ferdig? ca sånn? Din bygging fikk meg til å lage en egen byggelogg her inne på forumet Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2012 Det stemmer, men bare litt mer detaljert siden min er i en større skala. Hyggelig at du bygger litt. Jeg skal titte på byggeloggen din Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Heisan. Det tar litt tid, da jeg har holdt på med modding av kabinett og løpt et halvmatatonløp på 21 km. Men nå har jeg iallefall kommet litt lenger. Må lage avsluttningen på platen rett. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Heisan. Her er jeg igjen. Det tar litt tid å tilpasse og finne ut hvordan det skal gjøres på en god måte. Finner liksom ut etter hvert hvordan problemene kan løses ettersom de dukker opp. På det første bildet har det blitt laget feste for skapet. Det er for å få noe å plugge det fast i. Var litt av en utfordring å lage hengsler Vel så var det bare til å lage en til som skal være på den andre siden. Bare at det skapet skal være speilvendt. 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Det er på tide med en oppdatering i denne tråden ! 1 Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 OK :-) Skal se hva jeg klarer å trylle frem. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Heisan. Har vært på en utplassering som lærer fra HIØ en 5 ukers tid. (Går på Praktisk Pedagogikk utdanning) Fikk da sjangsen til å splitte litt mer materialer på skolen. Har tenkt på det svært lenge. Så nå har jeg fått gjort litt til. Fortsatte med deleveggen siden det blir 2 køyer på hver side som vil gå mot veggen. Måtte da gjøre veggen ferdig først. Oppkapping Liming var en utfordring siden materialene var så tynne. (ca 2mm) Måtte også lage en ny dekksbjelke som det ble frest et spor i til veggen. Samt i garneringen og dørken for å få festet det hele veien rundt. Holder nå på å limer til resten av veggen. Og åpningen kommer fra veggen og til venstre. Så nå har jeg materialer for en stund, og det er fint med fortsatt fremgang i prosjektet selv om jeg har e passeringsprøve å pugge til den 11 desember Endret 26. november 2012 av Alu-Tech 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå