BIM-Tech Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Heisan. Halvveis i spantebyggingen, så nå er dat bare til å bygge seg fremover fra spant 11 til nr 1. her er iallefall spant nr 20,21 (39,40,41,42) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Hei. Det er søndag, den kjedeligste dagen i uken. da er makiner nesten kriminelt å bruke , så jeg måtte finne på noe annet å gjøre. Så det var bare til å ta frem malerkosten og begynne å grunne stålkjølen med primer. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Her igjen. Spant nr 11 (22,21) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 sånn. Spant nr 10 (20,19) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Dagens update.. Spant nr 9 (18,17) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Heisan. Takk for kommentar. Her er spant nr 8 (16,15) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Dagens update. Var på biblioteket og kopierte resten av spantene med utslag, så nå er det bare til å fortsette. Spant nr 7 (14,13). Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Så var neste spantepar ferdig. Spant nr 6 (12,11) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Her igjen. Neste oppdatering. Spant nr 5 (10,9) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 En til på tampen. Spant nr 4 (8,7) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Heisan. Sånn, så var det slutt på spanteoppdateringene. Spant nr 3,2,1 (6,5,4,3,2,1) Så er det bare litt småjusteringer, og begynne på utvendig hud.. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Dette er så gjennomført at jeg må ta av meg hattenne mine! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Målet er å lage 1 stk spant om dagen, noe som vil si at jeg er ferdig etter 42 dageer eller 1 og 1/2 måned. Slutten av juli. Sånn, så var det slutt på spanteoppdateringene. Der sprengte du prosjekteringen din med god margin Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Heisan. Takk for alle kommentarer.. Hyggelig at du stikker innom Nautica Hvordan går det? Har du begynt på ferien din? Sånn er det når det klør noe helt forferdelig i fingrene. Klarer bare ikke å la være. Og når jeg har fri hele dagen, vel da vet du hvordan det er Lenke til kommentar
eveant Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Denne må jeg ha i mine innlegg. Nydelig arbeid. Stå på! 2 Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Heisan. Takk skal du ha Prøver desperat å finne et sted hvor jeg får kløvd lister slik at jeg får fortsette med hud til båten. Har holdt på med kjølen mens jeg leter. Så her er en ny oppdatering. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Heisan. Var en tur til et snekkerverksted i Tistedal, Halden og fikk tak i litt eik som jeg fikk splittet opp i 4,5x12mm. Det er ganske mye jobb og bøye så mye som trengst for å feste det til spantene, men heldigvis er det bare den øverste bordet som er så bredt. men etter å ha vært i bøyd i dusjkabinettet et par dager med litt varmt vann nå og da, så hadde det blitt litt bøyd Har iallefall kommet litt på vei. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) En kjele/kaffekjele og et spiro-rør på en drøy meter,så kan du enkelt lage deg en steamkoker. Sett kjelen"neste full med vann" på ovnen,ta spirorøret legg det på kanten av kjelen dander et eller flere håndkle over og putt et par tre fire planker inni røret,andre enden tar du og sette i ei bøtte "røret litt skrått oppover" og et håndkle over den enden også. etter et par tre timer så har du myke planker.Bruker du kaffekjelen kan du sette spirorøret i tuten og teipe med noen gaffa/duck-teip rundt tuten.Du kan også pakke i røret med håndklær for å holde på varmen. Bare ta ut en planke av gangen. Ps;husk og sett på plata,vannet burde koke bra og under oppsyn. Endret 9. juli 2010 av Nautica Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Hei Nautica. Takk for et godt forslag. Desverre mangler jeg delene jeg trenger for å kunne stime listene. Men nå har jeg fått satt på plass de tykkeste listene, så da regner jeg med at jobben vidre blir mye lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå