skårunge Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Dette er det råeste jeg har sett. Jeg måtte opprette profil her bare for å gi deg uhemmet skryt for arbeidet. Ser frem til å følge arbeidet videre. Lenke til kommentar
nehoever Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Meget imponerende med en slik enorm fokus på detaljene... Jeg er klar over at du sikkert fortsatt har hendene fulle med dette prosjektet til tross for at det er en stund siden du sist ga en update, men tar du oppdrag også!? Jeg har nemlig en båt som jeg gjerne skulle få bygget en modell av, ikke like komplisert som Colin Archer'n. Gi meg beskjed dersom du tar på deg slikt - eller dersom du vet om noen som gjør det. Jeg kan nåes på email [email protected]. Håper å høre fra deg, ellers riktig lykke til videre - virkelig imponerende!! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 , Ny oppdatering. Tusen takk for innlegg Det er en stund siden nå, har liksom ikke kommet så¨langt som å oppdatere loggen. Men her er iallefall noen flere bilder. Er ferdig med innredningen Begynt med dekk I dag har jeg kommet hit. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Meget imponerende med en slik enorm fokus på detaljene... Jeg er klar over at du sikkert fortsatt har hendene fulle med dette prosjektet til tross for at det er en stund siden du sist ga en update, men tar du oppdrag også!? Jeg har nemlig en båt som jeg gjerne skulle få bygget en modell av, ikke like komplisert som Colin Archer'n. Gi meg beskjed dersom du tar på deg slikt - eller dersom du vet om noen som gjør det. Jeg kan nåes på email [email protected]. Håper å høre fra deg, ellers riktig lykke til videre - virkelig imponerende!! Tror det vil bli for arbeidskrevende å lage en modell, men det hadde vært hyggelig om jeg kunne få sett den :-) Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Når forventer du å fullføre modellbåten? Har du logget hvor mange timer du har brukt på den? Hadde vært spennende å vite hvor mye tid som går med i ett slikt prosjekt Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Vel, jeg blir vel ferdig neste år....,tror jeg. Har ikke noen tidsplaner. Sant å si vet jeg bare at jeg har brukt en haug med timer Fikk gjort litt i dag også. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Litt i dag også. det er litt morro når du ser at det går fort fremover.. Har gått tom for materialer til dekk. Så jeg må nok til snekkerverkstedet til fredag for å sage til litt mer. får lage noen plugger imens, noen dusin, eller fler.. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 Fikk ikke tak i bil, så det blir matrialer neste fredag istedet. Gjorde ferdig kanten rundt styrbrønnen og satte fast en metalldel jeg tror er for å ha kontroll over bommen? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Fikk ikke tak i bil, så det blir matrialer neste fredag istedet. Gjorde ferdig kanten rundt styrbrønnen og satte fast en metalldel jeg tror er for å ha kontroll over bommen? 001.JPG Er en løygang. Brukes til å trimme storseilet ved å flytte skjøtepunktet frem og tilbake:) Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Takker for opplysningen :-) Har laget rorkult og en metaldings til ? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Denne delen er for å kunne låse rorkulten i forskjellige vinkler. Ganske kjekt da du slipper å passe på styringen hele tiden. Lenke til kommentar
oiha Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Hei Fantastisk morsomt å følge prosjektet ditt. For en arbeidslyst og pågangsmot. Flott arbeid! Har selv bygd noen trebåter i full skala. Startet som guttunge med bygging av modellbåter. En interessant og meget tidkrevende hobby. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Takk. Har ikke fått lagt ut oppdateringer på en stund.. Nå har jeg fått somlet meg til å kjøpe mer materiale til dekket blant annet. Så nå er det ferdig. Men det er masse jobb med å slipe dekket jamnt, fordi det er en del ting som stikker opp. Har fått laget 4 skylight på den ene siden av dekket litt detaljer fra baugspydet Skal lage litt rekkverksdetaljer i morgen.. Endret 21. februar 2014 av BIM-Tech Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Litt arbeide i dag også. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Helt rått.Har en ganske stor modell stående i uthuset jeg fikk fra ett dødsbo.Aner ikke hvilken båt det er eller hvem som har bygget den.Ser ganske slitt ut og trenger litt kjærlighet, har lyst å pusse den ned utvendig slik at jeg kan olje den.Spennende å se på denne tråden, som de andre sier er det virkelig imponerende å se detaljene du lager til.Hadde vært morsomt å la noen proffe fotografere denne når den blir ferdig, da vil den nok se ganske så realistisk ut! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) hyggelig å høre .-) har fått ferdig den andre rekka Begynt på noe som er til ankeret?? Endret 24. februar 2014 av BIM-Tech Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Laget to stykk deler til ankerspillet Og fire skylights på babord side Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Har fått gjort litt i dag også. først flyttet jeg røkrøret slik at jeg fikk plass til et stativ med koffenagler Fant plutselig ut at det manglet 3 stk skylight Også ble det laget halve festet til bommen. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 1. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2014 Litt i dag også. ble ikke helt fornøyd med den første bombeslaget og laget derfor en ny. har også gjort ferdig lemmene til kaytten. Mangler bare noen hengsler. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 En ny oppdatering Fikk min kjære mor til å sy seil til modellbåten Så nå¨har jeg festet første seilet, men det er litt usikkerhet til hvor tauverket skal gå for å få rett rigget båt Tauverket nederst går bak til styrebrønn Tauverk oppe går begge til naglebenk (litt usikker på den monteringen)?? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå