Gå til innhold

DDR2 RAM på DDR3?

glennm95

Anbefalte innlegg

Hei!

om rundt 2 mnd (etter konfirmasjonen) skal jeg kjøpe oppgradering til dataen min (hk,skjermkort,osv.)

men jeg har 4GB DDR2 ram men det nye Hk'et har DDR3.

vil dette gå om jeg bruker mine DDR2 ram på ddr3 sokkel? så sparer jeg meg rundt 800 kr...

har hørt at dette ikke går fordi DDR2 ikke vil passe så kom helst med bilde eller annet "bevis"

den nye HK'et blir dette: http://www.dustinhome.no/pd_5010315659.aspx eller http://www.dustinhome.no/pd_5010312906.aspx? er ikke sikekr enda...

Mvh Glennm95

Endret av glennm95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DDR2 og 3 kan IKKE blandes, du kan tvinge de ned i sokkelen men start kan du bare glemme.

Det er også fundamentale forskjeller i minnekontrollerne der ute og kun AMD har dobbel minnekontroller, en for DDR2 og en for DDR3.

MEN! BIOS må være lagt opp for støtte så det å bytte sokler funker ikke i og for seg, du kan heller ikke blande DDR2 og 3 på hovedkort med DDR2 og 3 sokler heller om du ikke vil ha full stopp på maskinen før POST da vell og merke.

Lenke til kommentar

DDR2 og 3 kan IKKE blandes, du kan tvinge de ned i sokkelen men start kan du bare glemme.

Det er også fundamentale forskjeller i minnekontrollerne der ute og kun AMD har dobbel minnekontroller, en for DDR2 og en for DDR3.

MEN! BIOS må være lagt opp for støtte så det å bytte sokler funker ikke i og for seg, du kan heller ikke blande DDR2 og 3 på hovedkort med DDR2 og 3 sokler heller om du ikke vil ha full stopp på maskinen før POST da vell og merke.

-

Men hvordan klarte min kammerat og starte dataen sin da? med DDR2? (zero- på diskusjon.no)

Lenke til kommentar

Han har ett AM2+ HK med DDR2 støtte mest sannsynligvis :p

Som sagt, du kan bruke samme CPUen i AM2+ og AM3 siden det er dobbel minnekontroller i den.

For å si det mildt, om han hevder hovedkortet hans er DDR3 så er det RENT PISSPREIK og slikt burde man bare lukke ørene til.

Forskjellen? http://www.build-gaming-computer-guide.com/image-files/ddr3-vs-ddr2-ram.jpg

Så var det spenningen også da :p

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Eneste som produseres nytt idag som bruker DDR2 foruten sokkel 775 som er på tur ut er AMD.

Er det i7 så kan jeg GARANTERE at det er DDR3 RAM han har, for i7 har IKKE, jeg gjentar, IKKE DDR3 minnekontroller.

Om du så hadde loddet fast en DDR2 brikke så hadde den vært helt clueless til hvordan den skal kommunisere med minnet.

Lenke til kommentar

Det er som sagt pisspreik, sjekk bildet jeg la opp, de passer IKKE i sloten og som om ikke det var nok, på ett i7 system krever de FOR mye spenning.

Så dette er pisspreik som man ikke skal bry seg om, det er rett og slett FYSISK umulig, ett kjapt google søk vil bekrefte samme sak.

Lenke til kommentar

Hvis han har brukt ddr2 på et ddr3 kort så finnes det noen få hovedkort som har både ddr2 og ddr3 spor.

Men hvis han ikke har det så er det tull og fjås, det går ikke an og bruke ddr2 i ddr3 spor...så enkelt.

Er ikke noe og diskutere engang;)

Hvis det er I7 han har så er det som sagt flere ganger her kliss umulig.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...