Rizzla Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Trenger hjelp til å kjøpe riktig kjøler til cpu på min rig. Tenkte kanskje å skaffe meg "Thermalright Venomous X", men vet ikke hvilke vifter jeg bør skaffe meg til denne, samt om jeg trenger bare trenger 1 vifte eller 2.... hjelp.. Min rig Intel Quad Core i7 [email protected]MHz - Kjøler må takle dette! Corsair Dominator 6GB DDR3 Memory Kit TR3X6G1600C8D Asus P6T Deluxe Sapphire Radeon HD 5770 Antec Nine Hundred Corsair HX 650W Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 4,4ghz er kanskje noe overivrig for "gamle" 920? I alle fall på luft. Trenger nok en rimelig vannkjølings løsning for det der. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 4,4ghz er kanskje noe overivrig for "gamle" 920? I alle fall på luft. Trenger nok en rimelig vannkjølings løsning for det der. Vannkjøling er så utrolig dyrt syns jeg... Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Med Noctua NH-D14 har jeg hatt min på 4.1ghz med bare noen enkle blck og bus hastighets forandringer, har ikke testet så alt for mye. Dette var en stabil hastighet som jeg kjørte igjennom flere dager vanlig bruk og 3 timer med occt. Post #7 her kjører den på 4.4ghz med D14 http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?t=335071 [edit] Heh, han måtte klokke ned til 4.2ghz. Endret 25. februar 2010 av B-QL Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Vannkjøling er kanskje dyrt men hvis du vil ha en i7 920 D0 på 4,4ghz, må du enten være veeeldig heldig med chippen din, eller ha ganske god kjøling. Du kan prøve med luft, men eg tviler sterkt. Når det er sagt kjører du også inn på problemer med QPI/Uncore så vidt eg vet. Endret 25. februar 2010 av Crazymech Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Vannkjøling er kanskje dyrt men hvis du vil ha en i7 920 D0 på 4,4ghz, må du enten være veeeldig heldig med chippen din, eller ha ganske god kjøling. Du kan prøve med luft, men eg tviler sterkt. Når det er sagt kjører du også inn på problemer med QPI/Uncore så vidt eg vet. Hehe, jepp chippen skal klare 4.4 med luftkjøling ja.. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Har du allerede hatt den på 4,4 selv? Har du kjøpt brukt fra noen som har gjort det? og har det vært stabilt? Går utifra at det er snakk om 24/7 bruk her. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Har du allerede hatt den på 4,4 selv? Har du kjøpt brukt fra noen som har gjort det? og har det vært stabilt? Går utifra at det er snakk om 24/7 bruk her. Kjøpt på ebay, testet over 4.4 med luftkjøling.. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Testet? Stabil på prime osv? temps og hvilken luft kjøling på den? Litt lettere å vite hva man skal anbefale hvis man har detaljene. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Core Speed 4.404 MHz (210x21) @ 1.424v @ 75ºc Air-Cooled and loaded Core Speed 4.404 MHz (210X21) @ 1.424v @ 36ºc Air-Cooled Idle CPU-Z QPI Link 3775.5 MHz X 2 = QPI 7.5+ GT/s Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 75 grader virker lavt til å være 1,424v.. jaja, kan være en jævlig god chip. Men vil uansett anbefale "best of the best" når det kommer til luftkjøling. Type DH-14 Noctua eller lignende. Ellers er jo Corsair H50 også et alternativ men vet ikke om det egentlig er noe bedre (men litt dyrere) Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 75 grader virker lavt til å være 1,424v.. jaja, kan være en jævlig god chip. Men vil uansett anbefale "best of the best" når det kommer til luftkjøling. Type DH-14 Noctua eller lignende. Ellers er jo Corsair H50 også et alternativ men vet ikke om det egentlig er noe bedre (men litt dyrere) hmm, håper da at det er riktig. Selger har solgt mange i7 920 med liknende specs.. ingen negativ tilbakemelding til nå.. Lenke til kommentar
Argument Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Har nøyaktig samme rig, bortsett fra strømforsyninga (1000w). Skal følge med her, siden jeg skal klokke etter hvert Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Ønsker deg lykke til sånn sett Ikke meningen å være stygt kritisk eller noe. Blir bare skeptisk. kjører med 40 i idle på 1,3v her på 4,0 (HT: ON) med Noctua. Nå er ikje min chip den beste klokkeren, men likevel. Edit: Hvor mye betalte du for den? Endret 26. februar 2010 av Crazymech Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ønsker deg lykke til sånn sett Ikke meningen å være stygt kritisk eller noe. Blir bare skeptisk. kjører med 40 i idle på 1,3v her på 4,0 (HT: ON) med Noctua. Nå er ikje min chip den beste klokkeren, men likevel. Edit: Hvor mye betalte du for den? ja skjønner deg helt. Er spent jeg også for hva denne chippen kan gi meg av krefter. Jeg regner med at OC'en er med HT, hva skal jeg med en i7 som ikke har HT? Jeg blir nesten nødt for å spørre selger om dette, men mener at han burde ha sagt fra om en viktig funksjon som HT er slått av for å oppnå resultatet. Jeg måtte ut med 365$ for denne. Ganske stivt, ja jeg vet, men er dette en slik god OC chip som jeg forventer, så er den verdt det mener jeg.. Synspunkter? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 å slå av HT fjerner jo 10 grader, og gjør jo at du får mer for volten. Syns nesten det er rart at han ikje nevner det, om den er påslått, fordi det er jo et stort salgspunkt for i7 som du sier. Syns ikje $365 var så ille egentlig. Hvis den faktisk går god for 4,4ghz så er det å betale 2000 (som er rett under butikkpris her i Norge) for en chip som er blitt brukt noen timer ikje noe eg ser som en altfor stiv pris. kort sagt er det nok lurest å spørre. Koster deg jo tross alt ikje ekstra å gjøre det . Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 å slå av HT fjerner jo 10 grader, og gjør jo at du får mer for volten. Syns nesten det er rart at han ikje nevner det, om den er påslått, fordi det er jo et stort salgspunkt for i7 som du sier. Syns ikje $365 var så ille egentlig. Hvis den faktisk går god for 4,4ghz så er det å betale 2000 (som er rett under butikkpris her i Norge) for en chip som er blitt brukt noen timer ikje noe eg ser som en altfor stiv pris. kort sagt er det nok lurest å spørre. Koster deg jo tross alt ikje ekstra å gjøre det . sant nok, bare jeg hadde spurt før jeg bestilte åg han sendte varen... vel, regner med at HT er på, alt annet er bare tullete.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Vannkjøling her. Etter min mening. Kjøler du kun CPU så får du jo klassekjøling til en relativt OK pris også Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Har fått alt av utstyr nå. Det ble asus p6x58d premium istedefor. Har jobbet en hel uke nå med å få mobo til å registere ram i ramslot 4(b1). Har opprettet rma og fått nytt hovedkort, men dette kortet har akkurat samme problem. Nå har jeg nesten prøvd alt som kan prøves, blir helt gal. I følge manualen 2.4.1 så skal man ved bruk av bare en ram brikke kunne sette den i a1,b1 og c1. a1 = boot - alle ram moduler fungere (prøvde 3 stk) b1 = ingen boot - ingen av ram modulene jeg har fungerer (prøvde 3 stk) c1 - boot - alle ram moduler fungerer (prøvde 3 stk) ' Kan det være noe annet enn enda et ødelagt mobo?? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ville anbefalt ny RMA på hovedkortet, veldig mulig å bare være uheldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå